Na stoisku Volkswagena w Genewie zobaczyć można nowe, topowe wcielenie zaprezentowanego w ubiegłym roku Touarega. Szczyt oferty wyznaczać ma prezentowany właśnie Touareg V8 TDI.
Pod maską znajdziemy wysokoprężny silnik o mocy 421 KM, nowy model jest więc najmocniejszym SUV-em z silnikiem Diesla oferowanym przez Volkswagena. Maksymalny moment obrotowy to aż 900 niutonometrów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Sprint do 100 km/h wynosi zaledwie 4,9 sekundy. Jak wszystkie wersje Touarega, również ta z silnikiem V8 spełnia normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Nabywcy mogą się zdecydować na jeden z dwóch seryjnych pakietów stylistycznych: „Elegance” lub „Atmosphere”. „Elegance” ma charakter „techniczny”, we wnętrzu auta dominują metal i chłodna kolorystyka. „Atmosphere” został natomiast utrzymany w ciepłej stylistyce, do wykończenia kabiny wykorzystano w nim drewno i naturalne barwy.
Tapicerka foteli i obicia drzwi w obydwu wersjach auta są seryjnie wykonane ze skóry (typu „Vienna”). Standard obejmuje np. szklane ekrany systemu „Innovision Cockpit” (cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi), skórzane wykończenie oraz elementy wykonane z aluminium i chromu. W autach z pakietem stylistycznym „Atmosphere” na tablicy rozdzielczej znajduje się wąska drewniana listwa „Curved Beam”. Jest to element wykonany z jednego kawałka jesionowego drewna, dopasowany do kształtu tablicy.
W porównaniu z modelami z silnikami V6, Touareg V8 TDI został dodatkowo wyposażony seryjnie w pneumatyczne zawieszenie, ma również otwieraną i zamykającą się elektrycznie pokrywę bagażnika, komfortowe fotele, system ostrzegający przed włamaniem, pedały ze stali szlachetnej oraz pakiet oświetleniowy zawierający m.in. automatyczny system zmiany świateł oraz przyciemniane lusterka zewnętrzne. Ponadto Touareg V8 TDI w chwili wejścia do sprzedaży będzie miał 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów typu „Tirano”, zamiast obręczy 18-calowych.
Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają między innymi system poprawiający widoczność w nocy (dzięki kamerze działającej w podczerwieni pozwala rozpoznać obecność ludzi i zwierząt), system ułatwiający jazdę w korku i miejscach remontu dróg (do prędkości 60 km/h automatycznie kieruje autem i utrzymuje właściwy tor jazdy, przyspiesza i hamuje), a także system ułatwiający przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na pojazdy nadjeżdżające z boku).
Nabywcy mogą też liczyć na aktywny system kierowania czterema kołami, a także system zapobiegający przechyłom nadwozia zawierający sterowane elektromechanicznie stabilizatory. Bezpieczeństwo i wygodę jazdy w nocy zwiększa jeden z najlepszych na świecie systemów oświetlenia: interaktywne reflektory matrycowe „IQ.Light”.