chceauto.pl
x

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1896 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
75 KM
0-100 km/h
15.1 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
550 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KMVolkswagen Vento III 1.9 TD 75 KMVolkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM

Wprawdzie Golf III generacji wciąż uznawany jest w Polsce za jeden z najlepszych samochodów w swoim segmencie, w Niemczech wiele z tych aut przenosi się już z przydomowych parkingów na złomowiska. I nie ma się czemu dziwić - trzecia seria, która weszła na rynek w 1991 roku to już prawdziwy staruszek. W 1992 roku ofertę uzupełnił zbudowany w oparciu o podzespoły „trójki” sedan o nazwie Vento. Chociaż samochód pozycjonowany był odrobinę wyżej (stąd przeważnie lepsze wyposażenie niż w Golfach)- to typowy reprezentant aut segmentu C z początku lat dziewięćdziesiątych. Z przodu wygodnie pomieszczą się dwie osoby, tylna kanapa to raczej miejsce dla dzieci. Pozytywnie ocenić należy bagażnik - pojemność 550 litrów i niska krawędź załadunku to niewątpliwe zalety modelu. Zawieszenie o klasycznej dla tego segmentu konstrukcji (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna) zestrojono raczej z myślą o równych, niemieckich drogach. W polskich warunkach jego twarde nastawy nie każdemu przypadną do gustu. Trzeba jednak przyznać, że wytrzymałość elementów zawieszenia jest imponująca, a części zamienne tanie i łatwo dostępne. Samochody z klimatyzacją i pakietem elektrycznym są stosunkowo rzadkie, mnogość wyposażenia potęguje też koszty utrzymania (np. łamiące się prowadnice szyberdachu). Często szwankuje instalacja elektryczna, znanym problemem jest również korozja, która atakuje nawet, nieliczne na naszym rynku, bezwypadkowe egzemplarze (pojawia się na tylnej klapie, nadkolach, progach, rantach drzwi). Mimo ogólnej trwałości podzespołów mechanicznych w samochodzie, którego produkcja zakończyła się kilkanaście lat temu (ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy w 19978 roku) każda usterka ma prawo się zdarzyć. Często zawodzi układ hamulcowy (hamulce nierówno biorą), układ chłodzenia (pękające ze starości węże, rozszczelniające się chłodnice) a także osprzęt (aparaty zapłonowe, alternatory, rozruszniki). W przypadku starszych silników diesla uważać trzeba na rozrząd - silniki prześladowała usterka polegająca na ścinaniu klina na wale korbowym, co kończyło się luzowaniem koła pasowego rozrządu i w konsekwencji remontem kapitalnym. Należy sobie również zdawać sprawę z tego, że znalezienie w Polsce bezwypadkowego auta z realnym przebiegiem poniżej 300 tys. km graniczy z cudem. Vento wciąż jest jeszcze kuszącą propozycją, ale tylko wówczas, gdy pochodzi z pewnego źródła i znamy jego historię. Z racji legendarnej niezawodności (która nie jest, niestety, prawdą) auta wyceniane są wyżej, niż ich konkurenci z podobnych roczników. Sprawia to, że za cenę 15 letniego Vento można kupić np. 9-letniego lanosa z udokumentowaną historią, co w wielu przypadkach (z punktu widzenia poziomu bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji) okazać się może o wiele lepszym wyjściem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-01

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Astra

Opel Astra

1.7 TDS 82 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 323

Mazda 323

1.7 TD 82 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Corolla

Toyota Corolla

2.0 D 72 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Almera

Nissan Almera

2.0 D 75 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Escort

Ford Escort

1.8 TD 70 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Sunny

Nissan Sunny

2.0 D 75 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Vento III 1.9 TD 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS