Volvo poddało liftingowi model XC40. Obok licznych zmian stylistycznych, zastosowano nowe wzory felg, tapicerek i lakierów. Ponadto w C40 wprowadzono wersję P6 Recharge – z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 231 KM.
Volvo XC40 po liftingu
Zmiany w modelach C40 i X40 zostały przeprowadzone tak, by proces konfiguracji i zamówienia online był prostszy i bardziej intuicyjny. Po zmianach te dwa modele będą miały więcej wspólnych elementów. Inaczej mówiąc: wiele smaczków stylistycznych przeniesiono z modelu C40 do XC40. Zacznijmy od modelu XC40.
Najmniejszy SUV Volvo debiutował w 2017 rok, nadeszła więc poraz na jego odświeżenie. Delikatnie zmienił się kształt przedniego zderzaka, który w XC40 wygląda teraz podobnie do tego w C40. XC40 otrzymał także nową, bezramkową atrapę chłodnicy, która została dostosowana do nowych czujników udoskonalownych systemów - asystentów kierowcy. W XC40 pojawiły się także reflektory LED z technologią pikselową, która pozwala dobrze oświetlać przestrzeń przed samochodem, a jednocześnie nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka.
Volvo XC40 po liftingu
Tylny zderzak także otrzymał dodatkowe elementy dekoracyjne. Ponadto dodano kilka nowych wzorów felg, a kilka usunięto. Podobnie z ofertą lakierów: kilka z nich przybyło, a kilka nie będzie już oferowanych. Teraz XC40 da się zamówić w kolorze Fjord Blue, zarezerwowanym wcześniej wyłącznie dla modelu C40. Nowym lakierem jest także Silver Dusk – ciemny, głęboki srebrny kolor.
Pojawiły się nowe wzory tapicerek. Teraz elektryczna odmiana XC40 jest dostępna bez tapicerek skórzanych. Skórę można zamówić we wszystkich pozostałych odmianach tego modelu.
Volvo XC40 po liftingu
Za to do każdej XC40 można zamówić tapicerkę wełnianą – jasno-szarą. XC40 z gamy Recharge można zamówić z wnętrzem wykończonym w kolorze niebieskim – dokładnie takim, jaki dotąd był obecny wyłącznie dla modelu C40.
Jako opcja pojawi się również system oczyszczania powietrza PM 2.5, który dotąd był oferowany wyłącznie w większych modelach marki Volvo.
Volvo XC40 po liftingu
W gamie samochodów spalinowych też zajdą zmiany. Podstawowa wersja T2 będzie wyposażona, tak jak dotąd, w trzycylindrowy silnik 1.5 o mocy 129 KM. Wersja T3 została zastąpiona miękką hybrydą B3. I tu mamy niespodziankę. Zamiast trzycylindrowego silnika 1.5, będziemy mieli silnik 2.0, o czterech cylindrach. Moc: 163 + 14 KM. XC40 B3 przyspiesza do "setki" w 8,6 s, czyli o 1,5 s krócej niż dotychczasowa wersja XC40 T3.
Z kolei model C40 Recharge dostanie nową wersję napędową. Dotąd C40 był dostępny z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 408 KM i napędem na dwie osie. Teraz dołączy do niego wersja przednionapędowa z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 231 KM (330 Nm). Mimo nieco mniejszej baterii (69 kWh) konstruktorom udało się uzyskać zasięg 434 km (według WLTP).
Prędkość maksymalna tego auta została ograniczona do 160 km/h, a jego przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,5 s. Samochód może holować przyczepę o masie do 1500 kg.