Volvo zaprezentowało drugi elektryczny model w gamie - C40 Recharge.
Volvo C40 Recharge
Dawniej literą C Volvo oznaczało samochody z nadwoziem coupe, takie były przecież C30 czy C70. Ale to już przeszłość. C40 Recharge to oczywiście SUV, technicznie spokrewniony z XC40 Recharge.
Prześwit C40 jest identyczny jak XC40 Recharge. Siedzenie kierowcy też umieszczone jest wysoko. Jednak linia dachu poprowadzona jest znacznie niżej i opada łagodnie ku tyłowi. Nadwozie jest niższe o 69 mm w porównaniu do elektrycznej odmiany XC40 i jest bardzie opływowe. Ma też niższy współczynnik oporu aerodynamicznego.
Volvo C40 Recharge
C40 to pierwszy model Volvo, który w ogóle nie będzie miał wersji spalinowej. Volvo zapowiada, że do obecnych dwóch elektryków szybko dołączą kolejne modele. Do 2025 roku odmiany z napędem wyłącznie elektrycznym mają stanowić 50% sprzedaży naszej marki. A pięć lat później – 100%.
Środek C40 rozplanowany jest tak, jak w wielu modelach Volvo. Centrum dowodzenia stanowi pionowy ekran dotykowy. Przycisków fizycznych jest niewiele, do tego Volvo zdążyło nas już przyzwyczaić. Co ciekawe, w C40 nie będzie tapicerek z prawdziwej, zwierzęcej skóry.
Volvo C40 Recharge
XC40 Recharge był jednym z dwóch pierwszych aut na świecie z systemem operacyjnym bazującym na Google (nie należy go mylić z Android Auto). Ten nowy system Volvo trafił także do C40. Google Maps, Google Assistant i Google Play Store są częścią systemu operacyjnego auta. Producent zapewnia także nieograniczony dostęp do transferu danych, aby z tych funkcji można było w pełni skorzystać.
C40 będzie także pobierać aktualizację OTA, czyli po prostu bezprzewodowo, przez internet. Samochody będą mogły samoczynnie pobierać optymalizacje i aktualizacje poprawiające ich parametry już po opuszczeniu fabryki.
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 dostępne jest z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy ponad 400 KM i momencie obrotowym osiągającym wartość 660 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 78 kWh. Można go ładować mocą do 150 kW. Wówczas naładowanie go do 80% pojemności zajmie jedynie 40 minut.
Szacowany zasięg według WLTP wynosi 420 km i może wzrosnąć wraz z wypuszczaniem kolejnych aktualizacji. Przyspieszenie do 100 km/h wyniesie poniżej 5 sekund. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Wyższa prędkość powoduje szybko rozładowanie baterii, co nie tylko skraca zasięg, ale również wpływa na ich żywotność.
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 ma być sprzedawane wyłącznie w internecie, tylko odbiór auta będzie następował z wybranego salonu. A co jeśli ktoś chce kupić auto w salonie? Wówczas pracownicy pomogą zamówić samochód przez internet na miejscu.
Do wyboru, oprócz klasycznego zakupu, będzie także usługa Care by Volvo będąca kompleksowym abonamentem obejmującym wszelkie usługi związane z autem. Mowa tutaj nie tylko o oponach, serwisie, gwarancji, assistance, czy ubezpieczeniu. Na wielu rynkach będzie można w racie ująć także usługi związane z ładowaniem samochodu w domu.
Priorytetem ma być łatwy proces zamawiania i krótki termin dostawy auta od chwili złożenia zamówienia. Na stronie internetowej znajdą się sugerowane konfiguracje. Konfigurator ma być prosty, liczba opcji i pakietów – uproszczona do niezbędnego minimum.
Produkcja C40 rusza jesienią tego roku w belgijskiej Gandawie. Będzie to model oferowany na całym świecie, ale jego głównym rynkiem będzie Europa.
Volvo C40 Recharge na wideo:
Volvo C40 Recharge. Drugi elektryczny model - GALERIA ZDJĘĆ