Znamy listę zwycięzców prestiżowego plebiscytu Car of the Year 2018. Ceniony przez producentów tytuł trafił do Volvo XC40!
Samochód zwyciężył w konkursie uzyskując ogólną notę 325 głosów. Drugie miejsce, dość niespodziewanie, zajął nowy pojazd spod znaku Seata - kolejna generacja modeu Ibiza. Auto uzyskało ogólną notę 242 głosów. Trzecie miejsce przypadło w udziale nowemu BMW serii 5. Niemiecka limuzyna segmentu E zdobyła 226 punktów.
Kolejne miejsca zajęły: 4. Kia Stinger, 5. Citroen C3 Aircross, 6. Audi A8 i 7. Alfa Romeo Stelvio.
Plebiscyt Car of the Year rozgrywany jest cyklicznie od 1964 roku. W skład jury wchodzą dziennikarze motoryzacyjni z całej Europy. Tegoroczne gremium składało się z sześćdziesięciu dziennikarzy reprezentujących 23 kraje Starego Kontynentu (w tym dwóch Polaków).
Przypominamy, że Volvo XC40 zadebiutowało pod koniec września ubiegłego roku. To pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza dla innych, kompaktowych modeli marki (seria 40).
Dzięki nowej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika to 460 litrów. Sprzedaż Volvo XC40 rozpoczęła się jeszczcze jesienią. Przez pierwszych kilka miesięcy samochód dostępny był wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 o mocy 190 KM lub z jednostką benzynową T5 o mocy 247 KM.
Kilka dni temu Volvo XC40 doczekało się nowych odmian napędowych. Największą nowością jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM. To pierwszy trzycylindrowy silnik w 91-letniej historii Volvo. Jednostka ta posiada bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie, a została opracowana samodzielnie przez Volvo. Silnik produkowany jest tej samej taśmie produkcyjnej co czterocylindrowe jednostki z serii Drive-E.
W Volvo XC40 współpracuje z manualną skrzynią sześciobiegową lub automatyczną skrzynią ośmiostopniową. Ta ostatnia trafi do oferty dopiero w przyszłym roku. Co ciekawe, silnik trzycylindrowy został zaprojektowany tak, by w przyszłości mógł stać się elementem hybrydowego napędu Twin Engine. Taka wersja Volvo XC40 pojawi się dopiero w późniejszym czasie, ponadto przewidziano wersję całkowicie elektryczną. Oferta XC40 poszerzyła się też o wysokoprężny silnik D3 o mocy 150 KM i benzynowy T4 o mocy 190 KM.