14 maja z taśmy montażowej fabryki Opla w Gliwicach zjechał pierwszy seryjny Opel Astra w wersji OPC.
Nowa Astra OPC jest napędzana turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 2 litrów i mocy 280 KM. To oznacza, że obecna generacja jest najmocniejszą i najszybszą w historii. Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 6 sekund, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Zgodnie z tradycją, samochód był testowany i dopracowywany na Pętli Północnej („Nordschleife”) toru Nüuburgring w Niemczech. Szczególnie ekstremalne warunki testowe charakteryzują część tego toru nazwaną przez brytyjskiego kierowcę wyścigowego Jackie Stewarta „Zielonym Piekłem”. Szacuje się, że 10 tys. km przejechanych wyścigowym tempem na torze Nurburgring odpowiada 180 tys. km jazdy w normalnych warunkach. Dodatkowo zmienna nawierzchnia i warunki atmosferyczne (pętla liczy ponad 20 kilometrów) oraz zakęty o bardzo różnym profilu pozwalają dopracować ustawienia zawieszenia. Nic dziwnego, że producenci samochodów sportowych bardzo chętnie testują pojazdy właśnie na Północnej Pętli Nurburgringu.
Ceny Astry OPC w Niemczech rozpoczynają się od 34 250 euro. Polską cenę poznamy w połowie czerwca i wtedy też planowane jest rozpoczęcie sprzedaży. Obecny plan przewiduje produkcję około 2000 sztuk do końca 2012 roku.
Zakład w Gliwicach jest głównym producentem Astry. Obecnie w fabryce produkowana jest najnowsza generacja Astry w wersjach 3- i 5-drzwiowej oraz Astra Classic w wersji 4-drzwiowej. Trzydrzwiowa Astra GTC oraz jej najmocniejsza odmiana OPC są produkowane wyłącznie w gliwickiej fabryce.
To nie koniec planów, bowiem w tym roku zostanie jeszcze uruchomiona produkcja Astry IV w wersji sedan (auto będzie przeznaczone na rynki rozwijające się) oraz bazującej na tym modelu Astry cabrio.
Niestety wszystkie te modele nie będą produkowane wielkoseryjnie, co oznacza, że gliwicki zakład nie będzie zwiększał zatrudnienia. Jak przyznają przedstawiciele fabryki, gliwicki zakład, podobnie jak zakłady Opla w Niemczech, obecnie wykorzystuje zaledwie 2/3 mocy produkcyjnych.
Więcej o najnowszej generacji Opla Astry OPC oraz zastosowanych rozwiązaniach technicznych przeczytasz
TUTAJ.