Volkswagen oraz Seat poinformowały o problemie z jednym z pasów bezpieczeństwa. Dotyczy on nowego Volkswagena Polo, Seata Ibiza oraz Seata Arona, a więc samych nowych modeli.
![Seat Arona](https://img.chceauto.pl/arts/3358/wadliwy-pas-w-vw-poloseacie-ibiza-i-arona-27609_v3.jpg)
Seat Arona
Istnieje prawdopodobieństwo, że w rzadkich sytuacjach (np. podczas nagłej zmiany pasa ruchu z pięcioma pasażerami na pokładzie), kiedy z tyłu jednocześnie są zajęte miejsca środkowe i lewe, może nastąpić przypadkowe zwolnienie zatrzasku klamry lewego pasa bezpieczeństwa.
Problem dotyczy nowej generacji Volkswagena Polo (rocznik modelowy 2018), a także nowej generacji Seata Ibiza (modele z lat 2017 i 2018) i Seata Arona (model z roku 2018).
![Seat Ibiza](https://img.chceauto.pl/arts/3358/wadliwy-pas-w-vw-poloseacie-ibiza-i-arona-27608_v3.jpg)
Seat Ibiza
Opracowano już nową klamrę pasa bezpieczeństwa, która rozwiąże problem z samoczynnym wypinaniem. Volkswagen i Seat zwróciły się już do odpowiednich urzędów o ocenę zaproponowanego rozwiązania technicznego – zarówno w odniesieniu do samochodów, które już jeżdżą, jak i tych, które dopiero zostaną wyprodukowane.
Obie firmy podkreślają, że Volkswagen Polo, Seat Ibiza i Seat Arona to samochody bezpieczne, które można nadal eksploatować. Jednak zalecają, aby nie korzystać ze środkowego siedzenia tylnej kanapy, dopóki nie zostanie zamontowany przeprojektowany zatrzask.
W ciągu najbliższych kilku tygodni zarówno Seat, jak Volkswagen rozpoczną akcję przywoławczą. Właściciele samochodów otrzymają list z prośbą o umówienie terminu wizyty w autoryzowanym serwisie. Sprawdzenie, a także wymiana przeprojektowanego zatrzasku pasa bezpieczeństwa będą oczywiście bezpłatne.