Najnowszy model Mercedesa, czyli CLA debiutował zaledwie kilka dni temu na salonie w Detroit, a polski oddział Mercedesa podał już jego ceny.
Mercedes CLA jest o 4 cm większy od klasy C
Mercedes CLA to samochód o nadwoziu, który dzisiaj określa się mianem czterodrzwiowego coupe. Pod tym względem model ten jest więc podobny do CLS-a, z tym że jest wyraźnie mniejszy. O ile długość nadwozia Mercedesa CLS wynosi niemal pięć metrów, to CLA - tylko 4,63 m. To o 4 cm więcej od klasy C w wersji sedan.
Mercedes CLA to auto skierowano do dynamicznych kierowców
Stylistycznie Mercedes CLA bazuje na prototypie Concept Style Coupe, który debiutował w Pekinie w kwietniu ubiegłego roku. Model ten stanowi tak naprawdę nową odmianę nadwoziową nowej klasy A - podobne jest wnętrze, taka sama architektura i płyta podłogowa. Oba pojazdy - nowa klasa A i CLA - stanowią krok w kierunku "odmłodzenia" wizerunku marki. Oba mają przyciągać osoby młode i dynamiczne, zainteresowane sportowymi wrażeniami. - Wraz z CLA chcemy dotrzeć do nowych grup klientów - włącznie z tymi, którzy nigdy nie zamierzali jeździć Mercedesem - wyjaśnia Joachim Schmidt, wiceprezes Mercedesa ds. sprzedaży i marketingu.
Z tej perspektywy widać nawiązania stylistyczne Mercedesa CLA do CLS
W stylistyce odnajdziemy również nawiązania do CLS-a. Kontur dachu płynnie przechodzi w płaszczyznę tylnej klapy, drzwi pozbawiono ramek, uwagę zwraca dopracowanie aerodynamiczne - współczynnik oporu powietrza Cd wynosi tylko 0,22. To wszystko składa się na definicję klasy tzw. czterodrzwiowych coupe, samochodów, które praktycznością nie dorównują klasycznym sedanom (niska linia dachu, trudności w zajmowaniu miejsca we wnętrzu), ale za to biją je na głowę stylistyką.
Mercedes CLA może się podobać
Mercedes CLA oferowany będzie z gamą turbodoładowanych silników o mocy do 211 KM, opcjonalnym sportowym zawieszeniem (obniża prześwit z przodu o 2 cm i z tyłu o 1 cm) i napędem na obie osie 4MATIC. Właściwe prowadzenie i sportowe wrażenia z jazdy zapewniać ma sztywno zestrojone zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu - wielowahaczowe z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wzdłużnym). Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer.
Mercedes CLA wykorzystuje płytę podłogową nowej klasy A
]Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1.6 i 2.0 o mocy od 122 (CLA 180 przez 156 (CLA 200) aż po 211 KM (CLA 250). Gama diesli jest ograniczona do wersji CLA 200 CDI (136 KM, 300 Nm; dostępny od III kwartału 2013 roku) oraz CLA 220 CDI (170 KM, 350 Nm). Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo wyposażone w system start/stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT.
Mercedes CLA - wnętrze nawiązuje do klasy A
A jak kształtują się ceny? Za najtańszą wersję CLA 180 trzeba zapłacić przynajmniej 118 900 zł. 156-konny CLA 200 wyceniony został na 126 900 zł, natomiast na najmocniejszą wersję CLA 250 trzeba będzie wydać 154 900 zł. Najdroższa jest jednak wersja 220 CDI, którą będzie można kupić za nie mniej niż 172 900 zł. Cena CLA 200 CDI, który do sprzedaży trafi później, nie została jeszcze ustalona.
Dilerzy Mercedesa rozpoczęli już zbieranie zamówień na nowy model. Pierwsze CLA trafią do klientów w kwietniu. Ciekawa stylizacja wraz z przystępną - jak na Mercedesa - ceną, mogą sprawić, że nowe auto spotka się z gorącym przyjęciem na rynku.