Mija właśnie 10 lat od rynkowegto debiutu uterenowionej Skody Octavii - modelu Scout. To jedna z ciekawszych propozycji dla osób, które nie chcą rezygnować z komfortu jazdy osobówką, a - od czasu do czasu - skorzystać muszą z dobrodziejstw napędu 4x4 i zwiększonego prześwitu.
Skoda Octavia Scout
Przypominamy, że bazą dla Octavii Scout stała się Octavia Combi 4x4, rozchwytywana zwłaszcza w rejonach górskich Europy i - tradycyjnie już - wykorzystywana przez niezliczone firmy. W stosunku do standardowego kombi odpowiednio zwiększyły się kąty natarcia i zejścia. Układ napędowy zabezpieczono od spodu solidną osłoną. Nadwozie otrzymało też specjalny pakiet stylizacyjny pełniący jednocześnie funkcję ochronną (m.in osłony nadkoli).
Wnętrze pojazdu wyróżniały specjalne obicia tapicerskie. Za dopłatą, standardową, siatkowaną tkanię można było zastąpić obiciem z alcantaty kombinowanym ze skórą i skajem. Wyjątkowym elementem wyposażenia kabiny wersji Scout był – wzorowany na rasowych pojazdach terenowych – uchwyt umieszczony na desce rozdzielczej i przeznaczony dla pasażera.
Skoda Octavia Scout
Dostawy Skody Octavii Scout rozpoczęto w marcu 2007. Samochód stał się skuteczną alternatywną dla licznych pojazdów wielozadaniowych. Octavia Scout powstawała w filii fabryki macierzystej we Vrchlabi – srebrny egzemplarz z silnikiem TDI, skompletowany tam w dniu 10 marca 2008 roku został dwumilionowym egzemplarzem modelu w ujęciu koncernowym, czyli nieobejmującym produkcji pionierskiego modelu noszącego tę nazwę i wytwarzanego w latach 1959-71.
Sukces Scouta zachęcił producenta do prezentacji kolejnych modeli z tym przydomkiem – Roomstera Scout (premiera także w 2007) czy Fabii Combi Scout (2009). Jednak w tych przypadkach lista zmian ograniczała się jedynie do zmian stylistycznych i specyfikacyjnych przy jednoczesnym pozostawieniu niezmienionej techniki. Oba modele korzystły wyłącznie z napędu osi przednich i standardowego prześwitu.