Przedstawiciele Mercedesa poinformowali, że firma dostarczyła klientom przeszło 13 mln egzemplarzy pojazdów, które określić można "rodziną klasy E".
Oficjalnie, Mercedes klasy E pojawił się na rynku w 1993 roku, wraz z gruntowną modernizacją produkowanego wówczas typoszeregu 124.
Mercedes V 170
Jako praprzodka współczesnej klasy E przedstawiciele niemieckiej marki traktują jednak model V 170, którego korzenie sięgają połowy lat trzydziestych ubiegłego roku. V 170 był pierwszym modelem Mercedesa produkowanym przez niemiecką firmę po II Wojnie Światowej. Auto pomogło w odbudowaniu zrujnowanych zakładów i rozpoczęło żmudny proces przywracania utraconej pozycji rynkowej producenta.
Mercedes typoszeregu W123
Najpopularniejszymi przedstawicielami „rodziny” klasy E są jednak legendarne już dziś modele „Beczka” W123 i „Baleron” W124. Pierwszy z nich produkowany był w latach 1976-1986 i zapewnił Mercedesowi przydomek „niezniszczalnego”. Warto pamiętać, że wg ankiety ADAC z 1982 roku, średni przebieg wysokoprężnego modelu 200D w czasie pierwszej, unieruchamiającej auto, awarii na drodze wynosił 852 777 kilometrów! Ostatecznie „Beczka” oferowana, jako sedan, kombi i coupe znalazła w sumie niemal 2,7 mln nabywców.
Najchętniej kupowaną klasą E okazał się jednak protoplasta tej właśnie nazwy – model W124. Na produkowane w latach 1986-1996 auto zdecydowało się 2 737 680 nabywców - o ponad 40 tys. więcej niż w wypadku W123.
Mercedes typoszeregu W124
Najpopularniejszymi obecnie rynkowymi przedstawicielami klasy E są – produkowany w latach 1995-2003 W210 (tzw. „Okularnik”) oraz jego następca – model W211. Niestety, zwłaszcza pierwszy z nich, mocno nadszarpnął budowany latami wizerunek niemieckiej marki. Wielu klientów znienawidziło ten model za sprawą poważnych problemów z korozją.
Następca – W211 – mógł pochwalić się zdecydowanie lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym, szybko dały jednak o sobie znać inne problemy – głównie z pneumatycznym zawieszeniem airmatic (standard na tylnej osi w kombi) oraz elektryczną pompą hamulcową SBC (która wymaga okresowej wymiany).
Obecnie produkowany typoszereg – W212 – oferowany jest klientom od 2009 roku. Samochód cieszy się opinią trwałego i jest chętnie wybierany przez nabywców. Tylko w 2014 roku zdecydowało się na niego przeszło 257 tys. nabywców.