Renault zaprezentowało zupełnie nowy silnik. Jest to jednostka benzynowa, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie o pojemności 1.3 l.
Nowa konstrukcja została opracowana przy współpracy z pozostałym partnerami aliansu do którego należy Renault, a więc z Nissanem i Mitsubishi, a także koncernem Daimler, do którego należy m.in. marka Mercedes.
Pierwsze modele, do których trafi nowa jednostka napędowa to Renault Scenic i Grand Scenic. Następnie, od początku przyszłego roku nowy silnik będzie sukcesywnie wprowadzony do kolejnych pojazdów francuskiego producenta. Na razie nie wiadomo, czy nowa konstrukcja trafi również do samochodów Nissana, Mitsubishi czy Mercedesa.
Jakie zalety ma mieć nowy silnik? Zaskoczenie nie ma - ma cechować się niższym zużyciem paliwa, a tym samym mniejszą emisją CO2. Ponadto ma oferować więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie prędkości obrotowych, a także większość wartość maksymalną.
Przykładowo silnik 1.3 Energy TCe o mocy 140 KM generuje o 35 Nm momentu więcej niż stary silnik TCe o mocy 130 KM. Dodatkowo wartość maksymalna dostępna jest w szerszym zakresie obrotów - od 1500 do 3500 obr/min.
Nowa jednostka będzie sprzęgana zarówno ze skrzynią manualną, jak i dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią EDC. Oprócz wspomnianej wersji 140-konnej dostępne będą warianty o mocy 115 i 160 KM. Odmiana 115-konna będzie dostępna wyłącznie w parze z manualną skrzynią biegów.
Najmocniejsza wersja, 160-konna, generuje 260 Nm momentu obrotowego w parze ze skrzynią manualną i 270 Nm - przy skrzyni EDC. Wartość ta jest dostępna w zakresie 1750-3700 obr/min.