Volkswagen wprowadza właśnie do salonów najoszczędniejszą wersję nowego Golfa – model TDI Bluemotion. Czego spodziewać się można po nowym aucie?
Volkswagen Golf TDI BlueMotion
Samochód – przynajmniej jak na razie – oferowany będzie wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem. By poprawić współczynnik oporu aerodynamicznego auto otrzymało obniżone o 15 mm podwozie, na tylnej klapie zamontowano delikatny spoiler. W poprawie ukierunkowania strug powietrza pomogła też nowa osłona chłodnicy, która jest niemal zupełnie pozbawiona otworów.
Źródłem napędu jest wysokoprężny 1,6 l TDI. Czterocylindrowy diesel rozwija moc 110 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Wartości te przenoszone są na przednie koła (z oponami o obliczonych oporach toczenia) za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów.
Volkswagen Golf TDI BlueMotion
Volkswagen Golf TDI Bluemotion na pewno nie jest zawalidrogą. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,5 s., czas rozpędzania na czwartym biegu od 80 km/h do 120 km/h to 9 sekund. Prędkość maksymalna auta wynosi 200 km/h. Tym, co w przypadku Bluemotion najważniejsze jest spalanie. Samochód zużywa średnio 3,2 l oleju napędowego na 100 km. Przy pojemności zbiornika paliwa przekraczającej 50 l, zasięg auta dochodzi do 1560 km.
Nowy Golf trafi do salonów w najbliższym czasie. W wyposażeniu standardowym znalazł się m.in. system audio z 5-calowym wyświetlaczem, klimatyzacja czy elektrycznie sterowane szyby i lusterka.
Auto, w Niemczech, wycenione zostało na 22 175 euro.