W ubiegłym roku na polskie drogi trafiło 64 216 nowych aut marek Renault i Dacia, co przełożyło się na wzrost sprzedaży aut osobowych i dostawczych o nieco ponad 6 proc. Udział całej Grupy Renault w polskim rynku wyniósł 10,7 proc. Sama sprzedaż zwiększyła się dokładnie o 3 674 egzemplarze.
Dacia Duster
Sprzedaż samego Renault zamknęła się wynikiem 26 027 samochodów osobowych Renault. Najchętniej wybieranym modelem pozostaje Renault Clio. W ubiegłym roku na takie auto zdecydowało się 8 353 polskich nabywców (dane obejmują wersje hatchback i grandtour). Drugie miejsce ponownie zajęło Renault Megane z liczbą 5 533 sprzedanych egzemplarzy. Na trzeciej pozycji uplasował się Renault Captur, który znalazł 3 960 nabywców. Te trzy modele odpowiadają za blisko 70 proc. całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault.
Francuzom udało się też osiągnąć pozycję lidera (z udziałem 15,7 proc.) w rynku pojazdów dostawczych. Najchętniej kupowanym autem dostawczym ubiegłego roku w Polsce okazał się być Renault Master.
Dacia Duster
Dużą popularnością cieszyły się też nowe Dacie. Najpopularniejszym modelem (a zarazem liderem segmentu SUV na rynku polskim), pozostała Dacia Duster, której nowa wersja trafiła na rynek w ubiegłym roku. Na polskich drogach przybyło w ubiegłym roku 9 843 sztuki. Drugą pozycję utrzymała Dacia Sandero, która znalazła 6 446 nabywców. Popularnością cieszyła się także Dacia Dokker (3240 sprzedanych egzemplarzy). Wśród samochodów dostawczych niezmiennie najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego sprzedaż zamknęła się wynikiem 2 191 sztuk.
Wypada dodać, że z końcem ubiegłego roku w Katowicach uruchomiono też pierwszy w ppolsce salon Alpiny. Do tej pory w naszym kraju zamówiono 30 ergzemplarzy z czego 20 trafiło już na drogi.