W 1995 roku pierwszy Sprinter zszedł z linii montażowej w fabryce Mercedes-Benz w Düsseldorfie. Zaledwie rok później rozpoczęła się produkcja modelu na rynek Ameryki Łacińskiej, w González Catán w Argentynie. Od 2006 roku Sprinter produkowany jest również w Ludwigsfelde oraz w Charleston w Południowej Karolinie w Stanach Zjednoczonych.
Mercedes Sprinter
Do tej pory na całym świecie wyprodukowano go łącznie w prawie czterech milionach egzemplarzy. Obecna generacja powstaje w czterech z pięciu własnych fabryk samochodów dostawczych Mercedesa na trzech kontynentach: w Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej.
Produkcja trzeciej generacji - najnowszego modelu Sprintera - rozpoczęła się w marcu 2018 roku w dwóch głównych fabrykach Mercedes-Benz w Niemczech. W zakładzie w Düsseldorfie produkowane są furgony, natomiast w Ludwigsfelde w Brandenburgii powstają podwozia do zabudowy. Pod koniec 2019 roku w Düsseldorfie ruszyła również produkcja eSprintera, gdzie na tej samej linii budowane są pojazdy napędzane konwencjonalnie i całkowicie elektryczne.
Mercedes Sprinter
Maksymalna pojemność ładunkowa e-Sprintera wynosi 11 m3 – podobnie jak porównywalny Sprinter z silnikiem spalinowym. Silnik elektryczny w eSprinterze napędza przednie koła z mocą 85 kW (moc szczytowa), osiągając maksymalny moment obrotowy do 295 Nm. Zasięg z użyteczną pojemnością akumulatora 47 kWh (zainstalowana: 55 kWh) to 168 kilometrów, przy maksymalnym obciążeniu 891 kilogramów. Druga opcja baterii uwzględnia inne priorytety: akumulator o pojemności użytecznej 35 kWh (zainstalowana: 41 kWh) oferuje zasięg 120 km, ale maksymalne obciążenie wzrasta do 1045 kilogramów. Zintegrowana funkcja szybkiego ładowania oznacza, że akumulator można naładować od 10 procent do 80 procent w około 25 minut. Maksymalna prędkość może być dostosowana do wykonywanych zadań: można ją ustawić na 80 km/h, 100 km/h lub 120 km/h.
Mercedes Sprinter
Aby zaspokoić popyt w Ameryce Północnej, we wrześniu 2018 r. rozpoczęła się produkcja Sprintera trzeciej generacji w specjalnie wybudowanej nowej hali w Charleston (Karolina Południowa) w Stanach Zjednoczonych. Również w Charleston od 2015 roku na innej linii montowany jest inny model: Mercedes-Benz Metris (Vito), a sam zakład został znacznie rozbudowany i zatrudnia obecnie około 1700 osób. Światową sieć produkcji dużych samochodów dostawczych Mercedes-Benz dopełnia, jako czwarta, fabryka w González Catán niedaleko Buenos Aires w Argentynie – tu produkcja najnowszego Sprintera rozpoczęła się we wrześniu 2019 r.