chceauto.pl
x
Mercedes z  rekordową sprzedażą samochodów zelektryfikowanych

Mercedes z rekordową sprzedażą samochodów zelektryfikowanych

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2022-01-25
W 2021 r. Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 20 025 nowych samochodów z gwiazdą. Tym samym uplasował się na siódmym miejscu wśród najchętniej wybieranych marek nowych samochodów w kraju, z 4,48-procentowym udziałem w rynku.

Producent ze Stuttgartu zrealizował swoje ambitne cele: w segmencie modeli zelektryfikowanych jest liderem w tym zakresie wśród marek premium i bije rekordy sprzedaży najwyżej pozycjonowanych modeli. W 2021 r. nowe Mercedesy z napędami alternatywnymi (całkowicie elektryczne oraz hybrydy typu Plug-in) stanowiły aż 13,4% całkowitej sprzedaży marki w Polsce, z kolei sportowe maszyny AMG, to już co dziewiąty Mercedes sprzedawany w Polsce. W ujęciu globalnym Polska okazała się w 2021 r. czternastym co do wielkości rynkiem zbytu nowych Mercedesów na świecie awansując w ciągu roku o jedną pozycję.

Mercedes-Benz zamknął 2021 rok na polskim rynku z wynikiem 20 025 rejestracji nowych samochodów osobowych, czyli niemal identycznym jak ten uzyskany przed rokiem (20 210). To rezultat zgodny z lokalnymi prognozami i planami sprzedażowymi. Mimo wysokiego popytu, który dodatkowo napędzają liczne nowości, na dostarczenie większej liczby aut producentowi spod znaku trójramiennej gwiazdy nie pozwoliły bowiem globalne trudności związane z dostępnością półprzewodników.

Mercedes-Benz zamknął 2021 rok na polskim rynku z wynikiem 20 025 rejestracji nowych samochodów osobowych, czyli niemal identycznym jak ten uzyskany przed rokiem (20 210). To rezultat zgodny z lokalnymi prognozami i planami sprzedażowymi. Mimo wysokiego popytu, który dodatkowo napędzają liczne nowości, na dostarczenie większej liczby aut producentowi spod znaku trójramiennej gwiazdy nie pozwoliły bowiem globalne trudności związane z dostępnością półprzewodników.

W tych wymagających warunkach Mercedes-Benz konsekwentnie realizuje jednak swoje cele zapisane w strategii Ambition 2039: prowadzi transformację w kierunku neutralności w zakresie CO2, poszerzając portfolio całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-EQ oraz modeli z napędem hybrydowym Plug-in oraz jednocześnie chce oferować najbardziej pożądane samochody luksusowe na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów submarek Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach oraz Klasy G.

W statystykach sprzedaży w pełni elektrycznych Mercedesów-EQ najbardziej popularne wśród polskich klientów były SUV klasy średniej EQC, wybrany przez 225 nabywców oraz model EQA (197 egz.) W ostatnim kwartale 2021 r zadebiutowała luksusowa limuzyna EQS, a portfolio modeli w pełni elektrycznych osiągnęło już 6 modeli.






Zobacz także

Mercedes EQXX. 1000 kilometrów zasięgu

Mercedes EQXX. 1000 kilometrów zasięgu 2022-01-03

Prototyp Mercedesa o nazwie VISION EQXX pokonuje bariery technologiczne, na przykład dzięki nowo opracowanej baterii, która może przechowywać niemal taką samą ilość energii jak akumulator EQS-a, chociaż jest o 50% mniejsza i o 30% lżejsza. Dzięki...
Mercedes S 580 e 4MATIC. Nowy wariant

Mercedes S 580 e 4MATIC. Nowy wariant 2021-12-10

Kilka miesięcy temu w nowej Klasie S swoją premierę świętowała czwarta generacja napędu hybrydowego Mercedes-Benz. Po raz pierwszy w tym segmencie, hybryda plug-in dostępna jest również z napędem na wszystkie koła – jako S 580 e 4MATIC. Nowy...
Mercedes klasy C All-Terrain

Mercedes klasy C All-Terrain 2021-08-18

Jeśli nie podoba się wam oferta suvów Mercedesa producent ze Stuttgartu przygotował właśnie ciekawą alternatywę. Chodzi o "uterenowioną" klasę C - model All-Terrain. Za sprawą zwiększenia prześwitu względem konwencjonalnej klasy C kombi o około...
100 najpotężniejszych marek świata

100 najpotężniejszych marek świata 2021-06-23

Firma analityczna Kantar opublikowała cykliczny raport dotyczący stu najpotężniejszych marek świata. To zestawienie firm o największej prognozowanej wartości. Jak na tle konkurencji wypadli producenci z branży motoryzacyjnej? Wyjaśniamy, że...
Mercedes najlepiej postrzeganą marką?

Mercedes najlepiej postrzeganą marką? 2021-05-12

Mercedes-Benz po raz kolejny okazał się najsilniejszą medialnie marką samochodów w Polsce. W raporcie TOP MOTO, analizującym wizerunek 15 marek motoryzacyjnych w przekazie medialnym w 2020 roki , Mercedes-Benz zajął najwyższe miejsca w trzech...
Mercedes CLS po liftingu. Polskie ceny

Mercedes CLS po liftingu. Polskie ceny 2021-05-05

W polskich salonach Mercedesa można już zamawiać odnowiony model CLS. Ceny auta startują od 288 700 zł. Na taką kwotę wyceniono ”bazowy” model CLS 220 d o mocy 194 KM. W ramach modernizacji czterodrzwiowe coupé zyskało jeszcze bardziej dynamiczny...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS