Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
170 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Alfa Romeo 146 1.4 TS 103 KM
Alfa 146 to pierwszy model Alfy opracowany po przejęciu tej firmy przez Fiata. Samochód początkowo stanowił hybrydę rozwiązań nowych, zaproponowanych przez Fiata (cała koncepcja auta) i odziedziczonych po Alfie (silniki boxer).
Jednostki napędowe Alfy, które dobrze sprawowały się w lekkich modelach z lat 80-tych i początku 90-tych nieco gorzej wypadały w bezpieczniejszych, a przez to cięższych modelach opracowanych przez Fiata. Zbyt mała moc pociągała za sobą zbyt wysokie zużycie paliwa, dlatego Fiat zadecydował o wycofaniu boxerów i zastąpieniu ich przez nowo opracowane, dwuświecowe silniki Twin Spark. Cechowało je wysokie wysilenie, niewiele mniejsze zużycie paliwa (większe od konkurencji o podobnej pojemności, ale mniejszej mocy), zły stosunek do gazu (proszenie się o kłopoty) oraz problemy z wariatorem.
Wariator odpowiadał za zmianę faz rozrządu i - szczególnie podczas miejskiej eksploatacji - odmawiał współpracy już po kilkunastu tysiącach km. Uszkodzony wariator, który w skrajnym wypadku mógł doprowadzić do zerwania rozrządu, daje o sobie znać klekotem przypominającym diesla przez kilka sekund po uruchomieniu silnika. Uwaga! Rozrząd należy wymieniać maksymalnie co 60 tys. km, a nie podane w instrukcji 120 tys.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-03