chceauto.pl
x

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
1 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1929 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
90 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
179 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
380 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KMAlfa Romeo 146 2.0 TD 90 KMAlfa Romeo 146 2.0 TD 90 KMAlfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM

Alfa 146 to pierwszy model Alfy opracowany po przejęciu tej firmy przez Fiata. Samochód początkowo stanowił hybrydę rozwiązań nowych, zaproponowanych przez Fiata (cała koncepcja auta) i odziedziczonych po Alfie (silniki boxer).
Jednostki napędowe Alfy, które dobrze sprawowały się w lekkich modelach z lat 80-tych i początku 90-tych nieco gorzej wypadały w bezpieczniejszych, a przez to cięższych modelach opracowanych przez Fiata. Zbyt mała moc pociągała za sobą zbyt wysokie zużycie paliwa, dlatego Fiat zadecydował o wycofaniu boxerów i zastąpieniu ich przez nowo opracowane, dwuświecowe silniki Twin Spark. Cechowało je wysokie wysilenie, niewiele mniejsze zużycie paliwa (większe od konkurencji o podobnej pojemności, ale mniejszej mocy), zły stosunek do gazu (proszenie się o kłopoty) oraz problemy z wariatorem.
Wariator odpowiadał za zmianę faz rozrządu i - szczególnie podczas miejskiej eksploatacji - odmawiał współpracy już po kilkunastu tysiącach km. Uszkodzony wariator, który w skrajnym wypadku mógł doprowadzić do zerwania rozrządu, daje o sobie znać klekotem przypominającym diesla przez kilka sekund po uruchomieniu silnika. Uwaga! Rozrząd należy wymieniać maksymalnie co 60 tys. km, a nie podane w instrukcji 120 tys.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Astra

Opel Astra

1.7 TDS 82 KM diesel1995hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Escort

Ford Escort

1.8 TD 90 KM diesel1995hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.9 TDI 90 KM diesel1995hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Delta

Lancia Delta

1900 TD 89 KM diesel1995hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault 19

Renault 19

1.9TD 90 KM diesel1995hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo 146 2.0 TD 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS