Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.5 s.
Prędkość maksymalna
218 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 232 KM
Alfa Romeo 164 to samochód klasy wyższej, przez wielu uznawany za „ostatnią prawdziwą alfę” - był to bowiem ostatni model opracowany przez Alfę Romeo przed wykupieniem jej przez Fiata, mimo, że prezentacja 164-ki odbyła się już w 1988 roku, a więc kilka miesięcy po zmianach własnościowych.
Alfa 164, która płytę podłogową dzieliła z Fiatem Cromą i Saabem 9000 okazała się umiarkowanym sukcesem, była przy tym ostatnim modelem Alfy Romeo, który sprzedawany był w USA. W 1998 roku Alfa 164 została zastąpiona przez Alfę 166.
Obecnie Alfy 164 można kupić za nieduże pieniądze. Warto jednak wziąć pod uwagę, że najtańsze egzemplarze będą miały za sobą bogatą przeszłość i "wyprowadzenie" ich na prostą może być bardzo trudne.
Z kolei za młodsze, serwisowe i utrzymane w dobrym stanie samochody trzeba wyłożyć nieco więcej pieniędzy. W większości przypadków będzie to jednak dobra inwestycja - 164 z końca produkcji pozbawione były wad fabrycznych, a większe zastrzeżenia można mieć właściwie jedynie do pokładowej elektryki, którą samochód jest nasycony, a której zdarza się szwankować.
Silnik
Przy wymianie rozrządu należy rozważyć również wymianę pompy wody (przy okazji oszczędzamy na robociźnie). W wersjach wcześniejszych pompy wody miały plastikowy wirnik, który lubił pękać, przez co wydajność takiej pompy drastycznie spadała, a kończyło się to poważnym przegrzaniem silnika.
Przy
nierównej pracy silnika pierwsze podejrzenie powinny paść na szczelność układu dolotowego i na cewki zapłonowe.
Regularnie serwisowany silnik (z wymianą oleju maksymalnie co 10 tys. km i rozrządu maksymalnie co 80 tys. km) potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnym działaniem, utrzymaniem mocy fabrycznej, kulturalną pracą i pięknym dźwiękiem.
Silnik jest dość paliwożerny, dość dobrze współpracuje z instalacjami LPG, jednak prawdziwi Alfisti nie dopuszczają takiego połączenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-04