Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Alfa Romeo Brera to piękne coupe, którego prototyp zaprezentowano w 2002 roku. Samochód od razu wzbudził wielkie zainteresowanie, jednak na wersję produkcyjną trzeba było poczekać aż 3 lata - pierwsze auta trafiły do salonów dopiero w 2005 roku. Brera zbudowana jest na tej samej płycie podłogowej co Alfa 159. To oznacza, że Brera nie posiada tylnego napędu, który aż prosiłby się w takim samochodzie. Auto jest natomiast dostępne (wyposażenie opcjonalne) ze stałym napędem wszystkich kół (układ typu torsen). Kolejny problem to silnik. W samochodzie stosowane są dobre silniki wysokoprężne oraz bardzo przeciętne - benzynowe. Te ostatnie pochodzą od General Motors i zdecydowanie lepiej wyglądają na papierze niż w eksploatacji. W rzeczywistości szokują zużyciem paliwa (szczególnie V6) i nie oferując nadzwyczajnej dynamiki. Ten fakt oraz wysoka cena zadecydowały, że Brera nie okazała się przebojem. W Polsce te samochody są niezwykle rzadkie, a dostępne egzemplarze najczęściej pochodzą z importu i mają wypadkową przeszłość.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Niektóre samochody Alfa Romeo, model Alfa Brera, Alfa Spider oraz Alfa 159, o napędzie 4x4 mogą być wadliwe.
Polski dystrybutor samochodów Alfa Romeo poinformował, że w niektórych samochodach Alfa Romeo, model Alfa Brera, Alfa Spider oraz Alfa 159, o napędzie 4x4, może dojść do wycieku oleju ze skrzyni przekładniowej mostu tylnego (PTU), co w skrajnym przypadku może spowodować blokowanie się napędu na tylne koła pojazdu.
Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 44 samochody wyprodukowane w okresie od lutego 2006 r. do lutego 2007 r. we Włoszech, o następujących numerach nadwozia: Alfa Brera i Spider od 500002 do 5014818, oraz Alfa 159 od 7000312 do 7094838.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS 260 KM - PODOBNE SAMOCHODY