W Paryżu zadebiutują dwie nowe odmiany Alfy Romeo Giulii: usportowiony model Veloce i proekologiczna Giulia AE.
![Alfa Romeo Giulia Veloce](https://img.chceauto.pl/arts/2549/alfa-romeo-giulia-veloce-i-giulia-ae-22088_v3.jpg)
Alfa Romeo Giulia Veloce
Odmianę Veloce poznamy po – zarezerwowanych wyłącznie dla tego modelu – dwóch kolorach nadwozia: Blue Misano i Silverstone Grey. Pierwszy otrzymają egzemplarze napędzane dwulitrowym, doładowanym silnikiem benzynowym. Drugi oferowany będzie z 2,2–litrowym dieslem.
Silnik o zapłonie iskrowym – przy 5250 obr./min – osiąga moc 280 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm (przy 2250 obr./min).
Jednostka wysokoprężna generuje 210 KM (przy 3500 obr./min) i rozwija monstrualne 470 Nm (od 1750 obr./min.). Bez względu na wybraną jednostkę, standardowym wyposażeniem wszystkie Giulii Veloce będzie system napędu na obie osie Q4 (sterowany elektronicznie) i ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
![Alfa Romeo Giulia Veloce](https://img.chceauto.pl/arts/2549/alfa-romeo-giulia-veloce-i-giulia-ae-22090_v3.jpg)
Alfa Romeo Giulia Veloce
Na tegorocznym Mondial de l’Automobile w Paryżu zadebiutuje też nowa, proekologiczna odmiana: Giulia AE (Advanced Efficiency). Samochód wyposażony w 2,2-litrowego diesla zoptymalizowano pod kątem jak największej wydajności paliwowej. Jednostka ma zmieniony układ recyrkulacji spalin i chłodzenia (w tym chłodzony cieczą intercooler) i może się pochwalić mocą 180 KM. Włosi zdecydowali się też na zmiany przełożeń skrzyni biegów, obniżenie prześwitu i zastosowanie opon o niewielkich oporach toczenia. W efekcie Alfa Romeo AE zużywać ma średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km. Średnia emisja CO2 na km to – zdaniem producenta – jedynie 99 gramów.
Co ciekawe, Włosi nie pochwalili się osiągami modelu Veloce. Wiemy natomiast, że Alfa Romeo Giulia AE przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.