Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
14.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.4 s.
Prędkość maksymalna
221 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Alfa Romeo GT 3.2 240 KM
Alfa Romeo GT to coupe, które zadebiutowało w 2003 roku, a rok później trafiło do sprzedaży. Samochód oparty jest na płycie podłogowej Alfy 156, natomiast we wnętrzu znajdziemy elementy stosowane w Alfie 147.
Alfa GT cierpiała na jeden poważny problem - w ofercie nie było silnika godnego ciekawego wyglądu. Dostępne diesle były w porządku, ale nie pasowały do coupe o nazwie GT. Z kolei jednostki benzynowe były bardzo paliwożerne i pod tym względem z kretesem przegrywał z konkurencją. To głównie zadecydowało, że Alfa GT nie zdobyła serc klientów i na rynku wtórnym jest rzadką ofertą.
Nieliczni nabywcy tych samochodów oceniają je raczej pozytywnie, regularnie serwisowane auta są raczej bezawaryjne.
Uwaga na znaczny spadek wartości.
Produkcję Alfy GT zakończono w 2010 roku. Następcy tego modelu nie zaprezentowano.
Silnik
Przy wymianie rozrządu należy rozważyć również wymianę pompy wody (przy okazji oszczędzamy na robociźnie). W wersjach wcześniejszych pompy wody miały plastikowy wirnik, który lubił pękać, przez co wydajność takiej pompy drastycznie spadała, a kończyło się to poważnym przegrzaniem silnika.
Przy
nierównej pracy silnika pierwsze podejrzenie powinny paść na szczelność układu dolotowego i na cewki zapłonowe.
Regularnie serwisowany silnik (z wymianą oleju maksymalnie co 10 tys. km i rozrządu maksymalnie co 80 tys. km) potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnym działaniem, utrzymaniem mocy fabrycznej, kulturalną pracą i pięknym dźwiękiem.
Silnik jest dość paliwożerny, dość dobrze współpracuje z instalacjami LPG, jednak prawdziwi Alfisti nie dopuszczają takiego połączenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-03-19