Alfa Romeo Milano to niewielki SUV segmentu B, bliźniaczy model Jeepa Avengera i Fiata 600. Podobnie jak te dwa modele, również Milano będzie produkowane w Polsce, w zakładzie Stellantisa w Tychach.
Prace nad Alfą Romeo Milano weszły w końcową fazę procesu zatwierdzania i prowadzone są pod okiem tego samego zespołu inżynierów, który stworzył unikalne projekty, takie jak 4C, 8C, Giulia i Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA, a obecnie skupia się nad modelem 33 Stradale.
- Alfa Romeo Milano przechodzi testy na torze Balocco
- Alfa Romeo Milano. Włosi odpowiadają za właściwości jezdne
- Alfa Romeo Milano. Układy napędowe
Alfa Romeo Milano przechodzi testy na torze Balocco
Na tle Jeepa Avengera i Fiata 600 Alfa Romeo Milano ma wyróżniać się typowymi dla Alfy Romeo doskonałymi właściwościami jezdnymi.
Alfa Romeo Milano
Strojenie zawieszenia odbywa się pod okiem zespołu włoskich inżynierów, którzy odegrali główną rolę w niezwykłych i całkowicie "alfowskich" projektach, jak modele 4C, 8C i Giulia GTA. W ten sposób Włosi chcą podkreślić, że Milano nie będzie tylko technicznym klonem Jeepa i Fiata z innym nadwoziem.
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano. Włosi odpowiadają za właściwości jezdne
Pod okiem doświadczonego inżyniera Domenico Bagnasco, włsoki zespół skupia się na zapewnieniu wyjątkowych własności dynamicznych Milano. Inżynierowie chcą to osiągnąć poprzez specjalną regulację określonych elementów zawieszenia. Nadrzędnym celem pozostaje niepowtarzalna dynamika jazdy, oparta na bezpośredniej i niezwykle precyzyjnej geometrii układu kierowniczego, gwarantującej szybkie pokonywanie zakrętów z dużą przyczepnością.
Za rozwój techniczny Milano odpowiada Luigi Domenichelli, włoski inżynier, którego zadaniem jest integracja i walidacja poszczególnych podsystemów pojazdu pod kątem ich osiągów, trwałości i komfortu.
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano. Układy napędowe
Alfa Romeo wciąż nie ujawniła, czy układy napędowe Milano będą tożsame z napędami Avengera. Jeśli tak się stanie, to elektryczne Milano będzie napędzane przez silnik generujący 156 KM i 260 Nm, zaś energia będzie przechowywana w baterii o pojemności 54 kWh.
Z kolei wersja spalinowa będzie napędzana trzycylindrowym silnikiem Peugeota 1.2 PureTech o mocy 99 KM, który parowany jest z manualną przekładnią. Silnik ten będzie zapewne występował, podobnie, jak w Jeepie Avenger, w wersji zelektryfikowanej, w której jest wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 28 KM. Sumaryczna moc układu hybrydowego wynosi 128 KM, moment obrotowy przekazywany jest na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni sześciobiegowej.