Junior to najnowszy, najmniejszy i najtańszy model Alfy Romeo. Samochód debiutował miesiąc temu na specjalnym pokazie w Mediolanie i wywołał skandal. Alfa Romeo chciała, by ten samochód nazywał się Milano. Problem w tym, że jest to trzeci bliźniaczy model dla Fiata 600 i Jeepa Avenger, które produkowane są w Tychach.
- Alfa Romeo Junior. Premiera zakończona skandalem
- Alfa Romeo Junior w wersji spalinowej. Cena
- Alfa Romeo Junior w dwóch wersjach elektrycznych. Ceny
Alfa Romeo Junior. Premiera zakończona skandalem
Z tego względu również w Tychach miało być produkowano Milano, tyle tylko, że okazało się to niezgodne z włoskim prawem. Nie można bowiem produkować przedmiotów o włoskich nazwach poza Włochami.
Po protestach rządu Alfa Romeo błyskawicznie przemianowała Milano na Juniora. Auto oczywiście jest produkowane w Tychach i poznaliśmy jego ceny.
Alfa Romeo Junior (nie: Milano)
Alfa Romeo Junior w wersji spalinowej. Cena
Alfa Romeo Junior to crossover segmentu B. Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach elektrycznych oraz spalinowej z technologią mikrohybrydową.
Hybrydowa Alfa Romeo Junior Ibirida jest napędzana przez układ oparty o francuski benzynowy silnik 1.3, a moc systemowa wynosi 136 KM. Ceny tej odmiany w Polsce zaczynają się od 129 600 zł. Ponadto dostępna będzie lepiej wyposażona odmiana Ibirda Speciale z ceną o 10 tys. zł wyższą.
Alfa Romeo Junior (nie: Milano)
Alfa Romeo Junior w dwóch wersjach elektrycznych. Ceny
Junior będzie dostępny również jako auto bateryjne o nazwie Elettrica. Bazowa wersja ma silnik o mocy 156 KM i baterię o pojemności 54 kWh, która zapewnia zasięg wg WLTP 410 km (realnie około 300). Taki samochód kosztuje od 173 200, czyli jest o 43 600 zł droższy niż wersja spalinowa. Junior Elettrica Speciale kosztuje jeszcze kolejne 10 tys. zł więcej.
Alfa Romeo Junior (nie: Milano)
W gamie znajdzie się również elektryczny 240-konny model Junior Veloce, wyposażony w samoblokujący, mechaniczny mechanizm różnicowy, bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, zwiększony rozstaw kół ze specjalnymi przednimi i tylnymi stabilizatorami, sportowe zawieszenie i układ hamulcowy oraz 20-calowe aluminiowe obręcze kół. Cena takiego samochodu startuje od 215 200 zł. Całkiem sporo jak za nieduży samochód segmentu B z baterią na realne 300 km...