Do Internetu wyciekły właśnie zdjęcia, długo wyczekiwanego, pierwszego suva spod znaku Alfy Romeo - modelu Stelvio w topowej odmianie Quadrifoglio.
Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio mierzy 4,68 m długości, 1,65 m wysokości i 2,16 m szerokości. Auto wpisuje się więc w lukę między Audi Q3 i Audi Q5. Na tle rywali wyróżnia się niższą i zdecydowanie szerszą karoserią.
Alfa Romeo Stelvio
Samochód zbudowany został w oparciu o podzespoły nowej Alfy Romeo Giulii w topowej odmianie Quadrifoglio. Oba auta dzielą układ napędowy obejmujący benzynowy silnik V6 2,9 l o mocy 510 KM i automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów. Standardowo moc przenoszona jest na koła tylnej osi. Gdy elektronika wykryje ich uślizg do 50 proc. momentu obrotowego transferowane jest na przód.
Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio może się też pochwalić – ułatwiającym prowadzenie - systemem Torque Vectoring. Wg nieoficjalnych źródeł prędkość maksymalna wynosić ma 284 km/h.
Wiadomo już, że w cennikach znajdą – znane z Giulii – silniki o pojemności 2,0 l. Turbodoładowane, benzynowe jednostki rozwijać mają 280 KM i 400 Nm. Najprawdopodobniej auto występować też będzie z benzynową dwulitrówką o mocy 200 KM. W późniejszym czasie, najpewniej, pojawią się również oferowane w Giulii - jednostki wysokoprężne o pojemności 2,2 l (150 KM i 180 KM).
Standardem ma być m.in. wielowahaczowe tylne zaqwieszenie ALfaLink i - niezależnie od wersji - system DNA. Odmiany z napędem 4x4 otrzymają specjalny tylny dyferencjał z dwoma sprzęgłami przy osiach, dzięki któremu elektronika może precyzyjnie rozdzielać moc pomiędzy koła.
Rynkowa premiera nowego modelu planowana jest na połowę przyszłego roku.