Oferta Alfy Romeo skurczyła się właśnie do dwóch modeli. Z konfiguratora i strony producenta zniknęła Giulietta. Samochód przetrwał w ofercie włoskiej marki przez ponad 11 lat!
Alfa Romeo Giulietta
Giuliettę poznaliśmy w 2010 roku w czasie targów motoryzacyjnych w Genewie. Ciekawie stylizowany kompakt zastąpił w cennikach popularną Alfę Romeo 147. Auto produkowane było we włoskiej fabryce Fiata w Cassino. Samochód dwukrotnie poddawany był kuracji odmładzającej. W 2013 roku model doczekał się subtelnego liftingu (inne reflektory, kosmetyczne poprawki we wnętrzu). W 2016 zmieniono atrapę chłodnicy i wycofano z oferty odmianę Quadrifoglio Verde. W jej miejsce pojawiła się usportowiona wersja Veloce.
Alfa Romeo Giulietta
Od dłuższego czasu wiadomo było, że Giulietta nie doczeka się bezpośredniego następcy. Auto ustąpić ma miejsca nowemu kompaktowemu crossoverowi bazującemu na prototypie o nazwie Tonale. Niestety, wiele wskazuje na to, że na jego premierę trzeba będzie jeszcze poczekać.
Alfa Romeo Giulietta
Według niepotwierdzonych informacji Włosi dysponują dziś produkcyjnymi odmianami Tonale z klasycznym napędem spalinowym. Obecnie – najpewniej z uwagi na pandemię koronawirusa – przedłużają się jednak prace nad wersją hybrydową plug-in. Z tego powodu jako datę premiery Alfy Romeo Tonale coraz częściej wymienia się lato przyszłego roku. Oznacza to, że przez kolejnych kilka miesięcy oferta Alfy Romeo zawierać się będzie w zaledwie dwóch modelach: Stelvio i Giulia.
Alfa Romeo Giulietta nie cieszyła się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców. W sumie, przez 11 lat produkcji, z fabryki w Cassino wyjechało na drogi niespełna 430 tys. egzemplarzy tego modelu.