Alfa Romeo poszerza gamę jednostek napędowych Tonale o wersję Plug-in Hybrid Q4.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Alfa Romeo Tonale to kompaktowy SUV, który zadebiutował na początku roku 2022 roku, stając się pierwszym nowym modelem włoskiej marki od około sześciu lat, czyli od wprowadzenia na rynek Stelvio, co miało miejsce w 2016 roku. Nie ma co, Włosi nie rozpieszczają swoich fanów premierami...
Teraz jednak, już po niespełna roku od premiery Tonale, na rynek zostaje wprowadzona nowa wersja napędowa - Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 to oczywiście samochód hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Samochód jest napędzany przez czterocylindrowy, doładowany silnik o pojemności 1.3 l i mocy 180 KM. Silnik ten współpracuje z jednostką elektryczną, zamontowaną przy tylnej osi (a więc napędzającą koła tylne), która generuje 122 KM i 250 Nm. Moc systemowa tego duetu wynosi 280 KM. Jest to więc ten sam układ napędowy, który znajdziemy w Jeepie Compass 4xe.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 wyposażona jest automatyczną, sześciobiegową skrzynię biegów oraz posiada akumulator o pojemności 15,5 kWh. Według Włochów umożliwia on przejechanie w trybie elektrycznym 80 km, prędkość maksymalna w tym trybie to 135 km/h. Ładowanie akumulatora jest możliwe z mocą do 7,4 kW, czyli jak na samochód hybrydowy stosunkowo wysoką. Mimo wszystko, naładowanie akumulatora z taką mocą trwa dwie i pół godziny.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Symbol Q4 w nazwie samochodu oznacza napęd na wszystkie koła, przy czym silnik spalinowy napędza wyłącznie koła przednie, a elektryczny - tylne. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s, prędkość maksymalna wynosi 206 km/h.
Tym samym wersja hybrydowa staje się najwyżej pozycjonowaną i najszybszą odmianą Tonale, bowiem dziś gama napędowa tego modelu składa się z dwóch silników benzynowych z układem mild hybrid (130 i 160 KM) oraz Diesla o mocy 130 KM.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 stylistycznie jest niemal identyczna ze słabszymi odmianami. Jedyne różnice to dodatkowe klapka, pod którą ulokowano port ładowania oraz dwie rury wydechowe.
Alfę Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 można już zamawiać. Dostępne są trzy wersje wyposażenia - limitowana Edizione Speciale (od 236 500 zł), TI (od 243 500 zł) i Veloce (od 254 599 zł).