Po wielu zapowiedziach, w Genewie do świata motoryzacji powróciła francuska marka Alpine. Należąca do Renault firma zaprezentowała swój pierwszy produkcyjny model – Alpine A110.
Alpine A110
Samochód traktować można jako konkurencję m.in. dla Audi TT i Porsche Boxstera. Auto zbudowano z pełnym poszanowaniem dla sportowego dorobku firmy. Wzorem legendarnego poprzednika wyposażono je m.in. w napęd na tylną oś.
Nawiązujące do historycznego pierwowzoru nadwozie ma 4178 mm długości, 1798 mm szerokości i 1252 mm wysokości. Rozstaw osi to 2419 mm. Konstrukcja karoserii w 94 proc. zbudowana jest z aluminium. Auto legitymuje się masą zaledwie 1103 kg rozłożoną między osie w 44:56 proc. (z przewagą osi tylnej).
Alpine A110
Alpine A110 napędzane jest – umieszczonym centralnie – za siedzeniami kierowcy i pasażera – turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,8 l. Silnik rozwija 254 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Standardowym wyposażeniem jest zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów Getrag o siedmiu przełożeniach.
Ceny rozpoczynają się od 58 500 euro (we Fancji). Pierwsza seria – Premiere Edition – otrzyma m.in. 18-calowe, kute, aluminiowe felgi, skórzaną tapicerkę, nagłośnienie Focal i jednoczęściowe fotele sportowe Sabelt. Większość z 1955 egzemplarzy Alpiny A110 Premiere Edition (liczba nawiązuje do roku powstania marki) znalazło już właścicieli.