Alpine A110 R Ultime zostało zaprezentowane na salonie w Paryżu. Samochód to najbardziej sportowy model seryjny w historii tego producenta, limitowana wersja, którą stanowi zwieńczenie historii Alpine A110.
- Alpine A110. Co to za model?
- Alpine A110 R Ultime. Osiągi
- Alpine A110 R Ultime. Wyposażenie
- Alpine A110 R Ultime. Produkcja i cena
Alpine A110. Co to za model?
Alpine A110 debiutowało w 2017 roku, było pierwszym i do dziś jest jedynym seryjnym pojazdem reaktywowanej po 22 latach marki. Samochód to niewielkie coupe, które na rynku rywalizuje głównie z Audi TT, ale też Porsche Boxster. A110 weszło na rynek z umieszczonym centralnie silnikiem 1.8 o mocy 254 KM (320 Nm). Dzięki niskiej masie (tylko 1103 kg) samochód rozpędzał się do 100 km/h w 4,5 i osiągał prędkość 250 km/h.
Z biegiem lat oferta A110 ulegała rozszerzeniu. W 2024 roku samochód jest dostępny we wspomnianej wyżej wersji bazowej (od 294 tys. zł), ale też jako A110 GT (300 KM, od 346 tys. zł), A110 S (300 KM, od 356 tys. zł) oraz A110 R Turini (300 KM, od 490 tys. zł).
Alpine A100 R Ultime
Alpine A110 R Ultime. Osiągi
Alpine A110 powoli zmierza do końca produkcji. I Francuzi zamierzają ten model pożegnać z przytupem. Ostatnią wersją tego modelu jest pokazane na salonie w Paryżu A110 R Ultime. Samochód oczywiście nadal jest napędzany przez silnik 1.8, ale o mocy podniesionej do 345 KM (przy 6 tys. obr/min). Maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm i jest dostępny od 3200 obr/min. To o 80 Nm więcej od seryjnej wersji A110 R Turini, przy takiej samej masie, która daje wskaźnik 3,2 kg/KM.
Dzięki funkcji automatycznego startu Launch Control Alpine A110 R Ultime rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s.
Alpine A100 R Ultime
Alpine A110 R Ultime. Wyposażenie
Samochód otrzymał zmodyfikowaną turbosprężarkę, nową skrzynię biegów, układ wydechowy z tytanu marki Akrapovic, cztery regulowane amortyzatory Ohlins, specjalny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm AP Racing z wyczynowymi klockami i nowe wloty powietrza do chłodzenia silnika.
Dopracowano również aerodynamikę samochodu w celu zwiększenia docisku (o 160 kg przy wysokiej prędkości w porównaniu z A110 R Turini). Alpine A110 R Ultime jest wyposażony koła z kutego aluminium (18-calowe z przodu i 19-calowe z tyłu) z oponami Michelin PS2 CUP.
Alpine A100 R Ultime
Alpine A110 R Ultime. Produkcja i cena
Tak naprawdę A110 R Ultime jest samochodem wyścigowym z homologacją drogową. Auto będzie produkowane w krótkiej, limitowanej serii, powstanie tylko 110 egzemplarzy. Każdy egzemplarz będzie można poddać bardzo daleko idącej personalizacji.
Ceny A110 R Ultime zaczynają się od 265 tys. euro brutto, a więc w Polsce znacznie przekroczą milion zł.