Alpine zaprezentowało pojazd o nazwie A110 R. To najbardziej ekstremalna wersja dobrze znanemu modelu A110.
Alpine A 110 R
Alpine A110 dostępne jest w trzech wersjach wyposażeniowych i dwóch wariantach mocy. Podstawowa wersja (A110) napędzana jest przed doładowany silnik 1.8 o mocy 252 KM. Natomiast wersje A110 GT i A110 S napędzane są przez ten sam silnik, ale o mocy 300 KM. Przypomnijmy, że jednostka napędowa zlokalizowana jest centralnie - za przednimi fotelami.
Zaprezentowana teraz wersja A110 R napędzana jest przez silnik 1.8 turbo, który również generuje 300 KM i 340 Nm. Moment obrotowy trafia na koła tylne za pośrednictwem dwusprzęgłowej zautomatyzowanej przekładni siedmiobiegowej. Tu nowości nie ma.
Alpine A 110 R
Czym więc różnie się "eRka" od pozostałych wersji? Niemal wszystkim poza silnikiem. Przykładowo, dzięki wykonaniu pokrywy silnika, tylnej szyby, maski i kół z włókna węglowego udało się zmniejszyć masę do 1082 kg, jest to o 34 kg mniej od masy A110 S.
A110 R otrzymał również pakiet aerodynamiczny, który z jednej strony zmniejsza opór powietrza, a z drugiej - zwiększa docisk. Auto ma płaską podłogę i duży tylny dyfuzor, w oczy rzuca się również duży tylny spojler. Wszystko to zwiększa docisk na tylne koła o 29 kg, z kolei przodu nacisk - dzięki specjalnym ruchomym klapom z przednim zderzaku zwiększony został o 14 kg.
Alpine A 110 R
Samochód wyposażono w opony Michelin Pilot Sport Cup 2, za hamowanie odpowiadają hamulce Brembo. Nowy jest układ wydechowy, nastawy zawieszenia i stabilizatory.
We wnętrzu znajdziemy karbonowe fotele kubełkowe z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, a także parciane pętle zamiast klamek w drzwiach.
Alpine A110 R rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s, czyli 0,3 s szybciej niż A110 S. Prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Ceny Alpine A110 R nie są jeszcze znane.