Audi Q8 to najnowszy i największy SUV w gamie niemieckiego producenta. Samochód otrzymał właśnie nowe jednostki napędowe, obie o pojemności trzech litrów.
Audi Q8
Pierwsza nowa wersja to Audi Q8 55 TFSI. Samochód napędzany jest doładowanym. benzynowym silnikiem 3.0 o mocy 340 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie obrotów - między 1370 a 4500 obr/min.
Audi Q8 55 TFSI przyśpiesza do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Druga nowość to silnik wysokoprężny, również o pojemności 3.0. Jednostka ta generuje 231 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, wartość ta dostępna jest między 1750 a 3250 obr/min.
Audi Q8
Samochód z tym silnikiem oznaczony został Q8 45 TDI i przyśpiesza do 100 km/h w 7,1 s oraz może się rozpędzić do 233 km/h.
Oba silniki pracują w połączeniu z układem hybrydowym typu mild. Składa się on z baterii litowo-jonowej oraz alternatora, który jednocześnie pełni rolę rozrusznika i pracuje pod napięciem 48 V. Podczas hamowania alternator pracuje jak generator, odzyskując do 12 kW energii, która trafia baterii i służy do zasilania pokładowych systemów.
Audi Q8
Dzięki temu, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu, a samochód porusza się prędkością między 55 a 160 km/h silnik spalinowy może zostać automatycznie wyłączony, co pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 0,7 l/100 km.
Audi Q8 45 TDI I 55 TFSI wyposażone są w napęd wszystkich kół quattro oraz automatyczną skrzynię ośmiobiegową tiptronic. Auta poruszają się na 19-calowych kołach z oponami 265/55.
Standardowe wyposażenie stanowi również zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami, aktywny układ kierowniczy oraz system infotainment w najwyższej wersji MMI Navigation plus i wirtualne zegary Audi virtual cockpit.
Niemieckie ceny Audi Q8 z nowymi silnikami zaczynają się 76 300 euro za wersję benzynową i 73 300 euro - za wysokoprężną.