W ofercie Audi debiutują właśnie dwa nowe modele serii RS - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback.
Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback
Samochody wyróżniają się czarnymi, świecącymi dodatkami. W tym kolorze wykonano m.in. dolne partie zderzaków, nakładki progowe czy obudowy lusterek. Nie sposób też przeoczyć 20-calowych felg kryjących tarcze hamulcowe o średnicy 375 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Opcjonalnie klienci mogą się zdecydować na obręcze w rozmiarze 21 cali. Standardowe zawieszenie RS Q3 w porównaniu z Audi Q3 i Q3 Sportback obniżone jest o 10 milimetrów. Opcjonalnie zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, dostępne są z zawieszeniem RS sport plus z adaptacyjną kontrolą tłumienia. W tej opcji elektrycznie uruchamiany zawór reguluje przepływ oleju do tłoków amortyzatorów.
Audi RS Q3
Logo RS zdradza, że pod maską drzemie coś więcej niż 1.5 TFSI. W istocie – źródłem napędu jest pięciocylindrowy, doładowany, motor 2.5 l TFSI. W obu modelach rozwija moc 400 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm. Konstruktorzy podkreślają niższą niż do tej pory masę silnika. Zmniejszono m.in. średnicę wału i panewek. Ewentualnym nabywcom radzimy więc zrezygnowanie z serwisowania motoru w trybie longlife...
Audi RS Q3
Audi RS q3 i Audi RS Q3 Sportback wyposażone są w napęd quattro. Za jego rozdział pomiędzy osie odpowiada elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Standardowe wyposażenie obejmuje również siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S-Tronic.
Audi RS Q3 Sportback
Samochody przemawiać mają do portfeli nabywców głównie osiągami. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,5 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h lub – opcjonalnie, po zdjęciu ogranicznika – 280 km/h. Oba auta można już zamawiać w niemieckich salonach. Ceny startują od 63,5 tys. euro za hatchbacka i 65 tys. za odmianę sportback.