Chociaż nie minęły jeszcze pełne dwa lata od premiery aktualnej generacji RS4 Avant, producent z Ingolstadt już zdecydował się na lifting. Zmiany mają na celu upodobnienie szybkiego kombi do nowych modeli, jak np.RS 6 Avant.
Audi RS4 Avant po liftingu
Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Podobnie jak w większych modelach typu RS - RS 6 Avant i RS 7 Sportback - Singleframe w RS 4 Avant ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu. Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.
Kształt diodowych reflektorów przednich RS 4 Avant również został przeprojektowany. Nadkola są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze (zarówno z przodu, jak i z tyłu).
Audi RS4 Avant po liftingu
Auto w dalszym ciągu napędza silnik 2.9 TFSI V6 biturbo. Rozwija on moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm (1900-5000 obr./min). Każda z dwóch turbosprężarek silnika przypisana jest do konkretnego rzędu cylindrów, a razem wytwarza ciśnienie doładowania rzędu 1,5 bara. Tak jak we wszystkich silnikach V6 i V8 budowanych przez Audi, turbosprężarki instalowane są pomiędzy ułożonymi pod kątem 90 stopni w układzie „V” rzędami cylindrów. Audi RS4 Avant przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s i osiąga prędkość maksymalna 250 km/h (po zdjęciu ogranicznika - 280 km/h).
Audi RS4 Avant po liftingu
Moc jednostki 2.9 TFSI za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic przepływa do stałego napędu na cztery koła quattro. W czasie regularnej jazdy system dostarcza więcej mocy do kół osi tylnej. Jego czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na oś tylną kieruje 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.
Audi RS4 Avant po liftingu
W kabinie największą nowością jest ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.
Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe w różnych stylistykach, m.in. w pełni frezowane felgi pięcioramiennne w całości malowane w matowym brązie. Dla nich przeznaczono opony w rozmiarze 275/30.