Producent z Ingolstadt świętuje urodziny modelu Quattro. Oryginalne Audi Quattro zadebiutowało w marcu 1980 roku. Wkrótce potem niemieckie auto na dobre wpisało się w historię sportów motorowych.
Audi TT RS 40 years of quattro
By uczcić to wydarzenie Niemcy zaprezentowali właśnie – limitowaną do czterdziestu egzemplarzy – odmianę Audi TT – model Audi TT RS 40 years of quattro.
Audi TT RS 40 years of quattro
Samochód wyróżnia się malowaniem na ”alpejską biel”, pakietem ospoilerowania z poszerzonymi progami, przednim splitterem i tylnym dyfuzorem oraz 20-calowymi obręczami kół (również lakierowane na biało) skrywającymi czerwone zaciski hamulcowe. Pasy ciągnące się przez maskę, dach i panele boczne karoserii nawiązują do historycznego malowania Audi Sport Quattro S1. Samochodu, którym - w 1987 roku - Walter Röhrl zwyciężył w legendarnym wyścigu Pikes Peak w Stanach Zjednoczonych.
Audi TT RS 40 years of quattro
Audi TT RS 40 years of quattro napędzany jest silnikiem 2.5 l TFSI (dziewięciokrotny zwycięzca swojej kategorii w plebiscycie na Silnik Roku) o mocy 400 KM. Pięciocylindrowa jednostka o charakterystycznym brzmieniu rozwija 480 Nm. Moc przenoszona jest na obie osie za pośrednictwem siedmiostopniowej automatycznej przekładni s-tronic.
Audi TT RS 40 years of quattro
Za rozdział momentu między osiami odpowiada sprzęgło wielopłytkowe. Auto może się też pochwalić systemem ”selektywnej kontroli momentu obrotowego”. W tym przypadku chodzi o dohamowywanie poszczególnych kół, tak by przez dyferencjał wymusić transfer momentu obrotowego na przeciwne koło.
Audi TT RS 40 years of quattro przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s. Prędkość maksymalna to 280 km/h.
Wszystkie czterdzieści egzemplarzy trafić ma na rynek niemiecki. Za każdy zapłacić trzeba co najmniej 114 tys. euro (prawie 519 tys. zł).