Osoby, które w ostatnich miesiącach kupiły nowy samochód są obecnie pełne obaw dotyczących gwarancji. Plany serwisowe zmuszają je do planowych wizyt w ASO, ale obecne przepisy zbraniają opuszczania domu za wyjątkiem spraw "niezbędnych dla życia codziennego".
Na szczęście wielu importerów zdaje sobie sprawę z trudnej sytuacji klientów i wprowadza rozwiązania mające na celu ułatwienie obsługi aut. Pionierem jest w tej kwestii Ford, który - jako pierwszy w Polsce - wprowadził ostatnio bezpłatne usługi w ramach akcji "Serwis #zostańwdomu".
Obejmuje one odbiór pojazdu od klienta (door to door), pełną dezynfekcję przed przekazaniem auta oraz pakiet Ford Video Check. Wszystkie działania koncentrują się przede wszystkim na zapewnieniu bezpieczeństwa i minimalizowaniu ryzyka zarażenia koronawirusem.
"Zagrożenie epidemiczne traktujemy bardzo poważnie. Działania podjęte w ramach akcji Ford Serwis #zostańwdomu oraz nowe procedury bezpieczeństwa dostosowaliśmy do wszystkich zaleceń i wytycznych wydanych przez WHO oraz Ministerstwo Zdrowia. Dzięki temu nieprzerwanie możemy świadczyć nasze usługi" - podkreśla Bogusław Głód, dyrektor zarządzający Ford Polska
Ford Video Check to usługa realizowana przez wszystkie Autoryzowane Serwisy marki Ford. Dzięki niej można szybko i wygodnie komunikować się z doradcą bez konieczności wychodzenia z domu, a w ciągu kilku godzin od odebrania przez serwis auta od klienta zostaje przesłany sms'em link do filmu z omówieniem stanu pojazdu. Pod linkiem znajduje się również karta przeglądowa. W jasny i czytelny sposób prezentowane są w niej rekomendacje serwisu dotyczące poszczególnych elementów pojazdu.
Sama lista uzupełniona jest kolorami obrazującymi stan poszczególnych podzespołów pojazdu: zielonym (wszystko jest w porządku), żółtym (rozważ wymianę bądź naprawę wskazanego podzespołu) i czerwonym (część wymaga wymiany). W przesłanych materiałach znajdzie się również oferta, którą można zaakceptować "online".
"Często jesteśmy na spotkaniach w miejscach w których nie możemy swobodnie rozmawiać. W ten sposób nie tylko widzimy co się dzieje z pojazdem ale też w dyskretny sposób podejmujemy decyzje o naprawie samochodu w oparciu o fakty. Otrzymujemy jasne potwierdzenie co zostało sprawdzone. Możemy czuć się bezpiecznie widząc zielony kolor. Jeżeli informacje zawarte w linku są niewystarczające albo chcemy się więcej dowiedzieć na temat kosztów mechanizm Ford Video Check w prosty sposób umożliwi nam kontakt z Doradcą - klikając w link wysyłasz prośbę o kontakt. Warto dodać, że program wprowadzony jest w całej sieci i każdy diler Forda pracuje na tej platformie" - wyjaśnia Dariusz Lech, dyrektor działu serwisu i części zamiennych Ford Polska.
Akcja Ford Serwis #zostańwdomu potrwa 2 miesiące z możliwością jej przedłużenia w zależności od potrzeb.