Bentley zaprezentował właśnie pierwszy w swojej historii samochód z silnikiem wysokoprężnym.
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga Diesel – bo o nim mowa – trafi do salonów brytyjskiej marki z początkiem przyszłego roku. Źródłem napędu jest znany z Audi SQ7 silnik V8 o pojemności 4,0 l.
Bentley Bentayga
Samochód nie obnosi się ze swoją wysokoprężną jednostką napędową. Diesla rozpoznamy wyłącznie po czarnych wlotach powietrza (łącznie z czarną kratownicą osłony chłodnicy) i subtelnej plakietce z napisem „V8 Diesel” przyklejonej w dolnej partii przednich drzwi (nad listwą).
Za napęd odpowiada 32-zaworowa jednostka wyposażona w potrójne doładowanie (dwie sprężarki i napędzany elektrycznie kompresor). Silnik konstrukcji Audi rozwija moc 435 KM (w zakresie 3750-5000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy aż 900 Nm (od 1000 do 3250 obr./min).
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga Diesel ma automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów i napęd 4x4. Ten realizowany jest za pośrednictwem centralnego dyferencjału typu Torsen. Moc rozdzielana jest pomiędzy koła w stosunku 40:60 (przewaga osi tylnej).
Gotowy do drogi samochód ma masę 2390 kg. Mimo tego Bentayga Diesel rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Zużycie paliwa – w cyklu pomiarowym – wynosi średnio 7,9 l/100 km. Auto może się pochwalić zasięgiem ponad 1000 km (zbiornik paliwa mieści 85 l oleju napędowego).
Sprzedaż auta ruszyć ma z początkiem przyszłego roku. Bentley Bentayga Diesel wyceniony został na 135 800 funtów. To niemal dwa razy więcej, niż zapłacić trzeba za Audi SQ7 z identycznym silnikiem.