BMW zaprezentowało właśnie kolejną wersję nowej rodziny modeli 3 i 4. Po ujawnionych ostatnio serii M teraz Bawarczycy zaprezentowali model 4 w odmianie convertible.
BMW 4 Convertible
Stylistyka nie jest zaskoczeniem. Również w tym przypadku dominującym akcentem przodu są ogromne nerki wlotów powietrza, które otrzymały dodatkowo chromowane wykończenie. Lista opcji obejmuje m.in. projekcyjne reflektory laserowe o zasięgu 550 metrów. Standardowo auto ma pełne oświetlenie w technologii led.
Karoseria BMW 4 convertible ma dokładnie 4768 mm długości, 1852 mm szerokości i 1384 mm wysokości (przy zamkniętym dachu). W porównaniu do poprzednika nowy model wydłużył się aż o 128 mm. Sam rozstaw osi jest większy o 41 mm (do 2851 mm).
BMW 4 Convertible
Sam dach ma klasyczną (miękką) budowę i składa się automatycznie dzięki systemowi elektrycznych siłowników. Operacja trwa 18 sekund i może być przeprowadzona w czasie jazdy przy prędkościach do 50 km/h.
Stelaż i poszycie dachu składa się do bagażnika. Wówczas jego pojemność wynosi równe 300 l. Po zamknięciu dachu kufer powiększa się do pojemności 385 l.
BMW 4 Convertible
Wszystkie oferowane w BMW 4 Convertible jednostki napędowe sprzęgane są standardowo z ręczną, ośmiostopniową, skrzynią biegów steptronic. Podstawowe modele - 420i i 430i – napędza czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l. Moc i moment obrotowy to odpowiednio: 184 KM/300 Nm i 258/400 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje im 8,2 s (420i) lub 6,2 s (430i).
BMW 4 Convertible
W ofercie znajdziemy też wysokoprężną odmianę 2,0 l generującą 190 KM i 400 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekundy. Standard to m.in. system mild-hybrid z alternatorem pełniącym funkcję rozrusznika i 48-voltową instalacją elektryczną.
W cenniku pojawi sie również topowy BMW M440i xDrive Convertible. W tym przypadku pod maską pracuje 3,0-litrowe R6 generujące 374 KM i 500 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekundy.