BMW M4 CS to limitowana edycja pozycjonowana między M4 Coupe z pakietem Competition a torowym BMW M4 GTS.
BMW M4 CS
Samochód napędzany jest tym samym benzynowym, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem z technologią TwinPower Turbo, który znajdziemy w seryjnych egzemplarzach M4. W M4 CS jednostka napędowa może jednak wylegitymować się większą mocą. Silnik generuje 460 KM (o 10 KM więcej niż w BMW M4 z pakietem Competition) i 600 Nm (o 50 Nm więcej niż w M4 Competition).
Moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni o siedmiu biegach.
BMW M4 CS
Większa moc oznacza oczywiście lepsze osiągi. BMW M4 CS rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 280 km/h.
Jednak kuracja wzmacniająca silnika to niejedyne nowości w BMW M4 CS. W samochodzie zastosowano zmienione zawieszenie o bardziej sportowych nastawach, a także - na szeroką skalę - materiały lekkie. Np. maska, dach, przedni splitter, tylny dyfuzor wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP). Dzięki temu masa auta spadła do 1580 kg.
BMW M4 CS
M4 CS otrzymało wydech z czterema końcówkami i rurami o średnicy 80 mm pochodzący z M4 z pakietem Competition. Koła o specjalnym wzorze mają 19 cali z z przodu i 20 z tyłu. Zamontowano na nie opony w rozmiarze 265/35 z przodu i 285/30 z tyłu.
Jak wszystkie BMW serii M, również M4 CS trafiło na północną pętlę toru Nurburgring, gdzie uzyskało wynik 7 minut i 38 sekund. To o 10 s wolniej niż M4 GTS, ale jednocześnie o 14 s szybciej niż seryjne BMW M4 z przekładnią dwusprzęgłową DTC.
BMW M4 CS będzie produkowane w Monachium. Pierwsze auta wyjadą z fabryki w czerwcu, produkcja potrwa do przyszłego roku. Niemieckie ceny startują z poziomu 116 900 euro.