BMW zaprezentowało całkiem nowy model: 6 Gran Turismo.
Model ten zastąpi w ofercie BMW 5 Gran Turismo. Karoseria 6 GT ma 5 091 mm długości (+ 87 mm w stosunku do 5 GT), 1 902 mm szerokości (bez zmian) i 1 538 mm (-21 mm). Wrażenie robi też monstrualny rozstaw osi – 3 070 mm. Mimo słusznych rozmiarów auto może pochwalić się rewelacyjnym współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cd 0,25 (w poprzedniku 0,29). Nawiązania do klasycznych coupe znajdziemy w pozbawionych ramek okien drzwiach, nisko opadającej linii dachu czy wlotom powietrza w przednich błotnikach.
Mówiąc o nadwoziu nie można też pominąć zaskakująco pojemnego bagażnika. W porównaniu z 5 GT ma on aż o 110 l większą pojemność, która wynosi teraz 610 l (1800 l gdy złożymy oparcia tylnej kanapy).
Kabinę utrzymano w typowym dla niemieckiej marki stylu. Znajdziemy w niej m.in. wieńczący deskę rozdzielczą dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Na listę opcji trafił system sterowania systemami pokładowymi gestami lub głosem, wyświetlacz przezierny HUD, czy fotele z funkcją masażu.
Wszystkie wersje silnikowe (początkowo trzy) sprzęgane są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Podstawowy model - BMW 630i Gran Turismo – napędzany jest benzynowym R4 o pojemności 2,0 l. Silnik rozwija 258 KM (5000-6500 obr./min) i 400 Nm (1550-4400 obr./min). Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Wyżej w hierarchii stoi BMW 640i Gran Turismo z 3,0-litrowym, benzynowym R6. Moc 340 KM (5500-6500 obr./min) i 450 Nm (1380-5200 obr./min) gwarantują setkę w 5,4 s (V max – 250 km/h).
Do wyboru jest również wysokoprężne 3,0 l R6 o mocy 265 KM (4000 obr./min) i momencie obrotowym 620 Nm (2000-2500 obr./min). W tej konfiguracji (630d) samochód osiąga setkę w 6,1 s.
Auta wyposażone w jednostki R6 będzie też można zamówić z napędem 4x4 BMW xDrive. W każdym z przypadków (BMW 640i Gran Turismo i BMW 630d Gran Turismo) sprint do 100 km/h trwa o 0,1 szybciej.
Wszystkie egzemplarze wyposażone będą w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi (opcjonalnie obu). Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w listopadzie 2017 roku.