Już jutro, w słonecznej Italii, rusza słynny Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Na imprezie, której głównym sponsorem od lat jest firma BMW, zadebiutuje koncepcyjne BMW serii 8.
BMW 8
Wbrew pozorom samochód nie jest tylko statyczną reklamą umiejętności stylistów. Jego produkcyjna odmiana trafić ma na rynek w 2018 roku, jako część „największej w historii” ofensywy modelowej. Ta stanowi odpowiedź na deklaracje Mercedesa, który postawił sobie za cel odzyskanie pierwszego miejsca w rankingu największych producentów aut segmentu premium. Seria 8 udowadnia, że marka z Bawarii nie zamierza oddać palmy pierwszeństwa bez walki...
BMW 8
Auto nawiązuje do dawnych sportowych modeli bawarskiego producenta. Klasyczna sylwetka z nisko opadającą maską i szerokimi tylnymi nadkolami robi świetne pierwsze wrażenie. Samochód otrzymał – nisko umieszczone, zintegrowane w jeden element – nerki wlotu powietrza, laserowe reflektory przednie i 21-calowe obręcze kół o unikatowej stylistyce. Charakterystycznym akcentem są również – wykonane z włókien węglowych – wloty powietrza w nadkolach. Tylne przechodzą płynnie w zderzak, w który wkomponowano również dwie, pięciokątne, końcówki układu wydechowego.
BMW 8
We wnętrzu panują skóra, zamsz, włókno węglowe i polerowane aluminium. Mimo tego stylizacja jest raczej skromna. Nawiązanie do tradycji stanowią szeroki tunel środkowy i skierowana w kierunku kierowcy deska rozdzielcza.
Niemcy nie zdradzili żadnych szczegółów dotyczących technicznych aspektów budowy auta. Tajemnicą pozostaje np. układ napędowy.
zobacz nowe BMW 8 na filmie:
BMW serii 8. To auto trafi na rynek! - GALERIA ZDJĘĆ