W listopadzie do salonów trafi nowa generacja BMW X5.
BMW X5 G05
Typoszereg G05 jest dłuższy, szerszy i wyższy od poprzednika. Karoseria mierzy teraz 4922 mm (+36 mm), ma 2004 mm szerokości (+66 mm) i 1745 mm wysokości (+19 mm). Zdecydowanie, bo aż o 44 mm, zwiększył się też rozstaw osi (2975). Samochód oferowany będzie w wersji pięcio lub – opcjonalnie (od grudnia 2018 roku) – siedmiomiejscowej. W standardowej konfiguracji bagażnik mieści 645 l. Złożenie tylnych siedzeń pozwala powiększyć go do 1860 l.
BMW X5 G05
To pierwsze auto w ofercie marki, które oferowane będzie na (opcjonalnych) 22-calowych obręczach kół (podstawowe to 18 cali). Do wyboru będą m.in. pakiety stylistyczne xLine (satynowe dodatki, jak np. listwy zderzaków, relingi, obramowanie okiem) i M Sport (czarne dodatki).
BMW X5 G05
Standard obejmuje cyfrowe wskaźniki z dwoma ekranami (jeden przed kierowcą i jeden centralny) o przekątnej 12,3 cala. Wśród dodatków znajdziemy m.in. ogromne panoramiczne okno dachowe, podgrzewane i chłodzone uchwyty na napoje (w przedniej części konsoli środowej), czterostrefową klimatyzację czy system audio Bowers&Wilkins z 20 głośnikami. Bez żadnych dopłat klienci otrzymają m.in. skórzaną tapicerkę.
BMW X5 G05
W momencie debiutu na Starym Kontynencie oferowane będą trzy wersje silnikowe. Każda z nich standardowo wyposażona jest w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów i napęd na obie osie xDrive z aktywnym tylnym dyferencjałem.
Jedyny benzynowy model - X5 xDrive40i – ma pod maską silnik R6 o pojemności 3,0 l. Jednostka osiąga 340 KM (5500-6500 obr./min) i 450 Nm (1500-5200 obr./min). W tej wersji nowe BMW przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h. W cennikach pojawią się też dwie wersje wysokoprężne – obie z silnikiem R6 3,0 l. Podstawowa to xDrive30d . Silnik osiąga 265 KM (4000 obr./min.) i 620 Nm (2000-2500 obr./min). W takiej konfiguracji 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu w 6,5 s od startu. Prędkość maksymalna to 230 km/h.
BMW X5 G05
Topowa wersja wysokoprężna nosi oznaczenie M50d. Silnik osiąga 400 KM (4400 obr./min.) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 760 Nm (2000-3000 obr./min.). Sprint do 100 km/h trwa 5,2 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. W USA do wyboru będzie też 4,4-litrowy, benzynowy V8 (xDrive50i ) osiągający 462 KM i 650 Nm.
Wszystkie modele standardowo otrzymają elektronicznie sterowane amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Nowe X5 będzie pierwszym BMW dostępnym z pakietem offroadowym. Ten obejmować ma m.in. pneumatyczne zawieszenie obu osi z regulacją prześwitu (80 mm).