BMW X5 typoszeregu G05 debiutował w 2018 roku, a X6 - rok później. Teraz BMW przeprowadza nie tyle lifting, co modernizację, głównie napędów obu modeli.
BMW X5 po liftingu
Zmiany stylistycznie nie są duże. Nowe są reflektory (węższe o 35 mm). Elementy świateł do jazdy dziennej w kształcie strzałek skierowane są na zewnątrz i pełnią również funkcję kierunkowskazów. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory matrycowe ze światłami skrętnymi i nieoślepiającymi światłami drogowymi BMW Selective Beam oraz M Shadow Line.
Warianty sześciocylindrowe mogą opcjonalnie posiadać podświetlaną osłonę chłodnicy, auta otrzymały nowe "skrzela" na przednich błotnikach. Zmienił się wzór świetlny światłe tylnych.
BMW X5 po liftingu
W kabinie znajdziemy ekran cyfrowych zegarów (12,3 cala) i dotykowy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 14,9, oba pokryte jedną taflą szkła.
Silniki spalinowe, sześcio- i ośmiocylindrowe zostały zmodernizowane i są teraz wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid. Elektryfikacja ma tutaj postać silnika elektrycznego zintegrowanego ze skrzynią biegów. Zapewnia on dodatkową moc do 9 kW (12 KM) i moment obrotowy 200 Nm.
Wszystkie silniki są teraz oferowane z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy.
BMW X6 M po liftingu
Modernizacji poddany został również układ napędowy wariantu hybrydowego plug-in, który teraz nosi oznaczenie BMW X5 xDrive50e. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy wraz z nowym silnikiem elektrycznym generują łączną moc systemową 360 kW (490 KM; z chwilową funkcją boost), czyli o 70 kW więcej niż dotychczas. Systemowy moment obrotowy to 700 Nm (wzrost o 100 Nm).
Moc znamionowa silnika benzynowego wynosząca 230 kW (313 KM) jest wyższa niż obecnie o 20 kW (27 KM). Kompaktowy silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic ma moc znamionową 145 kW (197 KM), co oznacza wzrost o 62 kW (84 KM). BMW X5 xDrive50e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s.
BMW X6 M po liftingu
Pojemność akumulatora została zwiększona o prawie 25 procent do 25,7 kWh. Nowy moduł Combined Charging Unit umożliwia ładowanie prądem przemiennym o podwojonej maksymalnej mocy do 7,4 kW. Zasięg elektryczny nowego BMW X5 xDrive50e wynosi od 94 do 110 km w cyklu WLTP.
Topowe wersje X5 i X6 napędzane są przez silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 l. Jednostka generuje 390 kW (530 KM) mocy i maksymalny momet obrotowy 750 Nm. BMW X5 M60i xDrive, jak i BMW X6 M60i xDrive rozpędzają się do 100 km/h w czasie 4,3 s.
BMW X5 po liftingu
Sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy montowanego w BMW X5 i X6 xDrive40i generuje moc na poziomie 280 kW (380 KM), czyli o 35 kW (47 KM) więcej niż obecnie, a także zwiększony o 70 Nm do poziomu 520 Nm maksymalny moment obrotowy. Dzięki dodatkowej mocy systemu mild hybrid może on osiągnąć nawet poziom 540 Nm. BMW X5 xDrive40i oraz nowe BMW X6 xDrive40i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Również sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w BMW X5 i X6 xDrive30d w połączeniu z systemem mild hybrid generuje maksymalną moc 219 kW (298 KM) i maksymalny moment obrotowy 670 Nm. Tym samym nowe BMW X5 xDrive30d i nowe BMW X6 xDrive30d przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
BMW X5 i X6 produkowane są w amerykańskim Spartanburgu. Modele po modernizacji trafią do salonów w kwietniu 2023 roku.