Już w listopadzie w salonach pojawi się nowa – trzecia – generacja BMW X6. Jakie nowości przyszykowali dla nabywców konstruktorzy z Monachium?
BMW X6
Poza nazwą auto nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Samochód zaprojektowany został ”od zera”, czego dowodem jest chociażby zwiększony aż o 42 mm rozstaw osi. Ten wynosi obecnie 2975 mm. Karoseria wydłużyła się o 26 mm i mierzy teraz 4935 mm. Jest też o 15 mm szersza (2004 mm) i o 6 mm niższa (aktualnie 1696 mm) od poprzednika. Nowe X6 może się też pochwalić bagażnikiem o objętości do 580 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1530.
BMW X6
W kabinie znaleźć się mogą np.: czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, panoramiczne okno dachowe, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D. BMW X6 może też być wyposażone w obsługiwanego głosem asystenta pokładowego, który – podobnie jak w Mercedesie – reaguje na hasło ”Hej BMW”.
BMW X6
Stylistycznie auto wpisuje się w nowy język stylistyczny BMW – z przodu dominuje duża osłona chłodnicy z pojedynczą chromowaną ramką. Nowością jest możliwość podświetlenia atrapy – dodatkowe oświetlenie aktywuje się przy zamykaniu i otwieraniu pojazdu. Kierowca ma również możliwość włączenia go w czasie jazdy. Standard obejmuje napęd na obie osie i 19-calowe aluminiowe obręcze kół. Dwie najmocniejsze odmiany -BMW X6 M50i i BMW X6 M50d – wyróżniają się kołami w rozmiarze 21-cali (opcjonalnie 22 cale).
Topowy benzynowy model - BMW M Performance – ma pod maską silnik V8 o mocy 530 KM. Szczyt oferty silników wysokoprężnych stanowi odmiana BMW X6 M50d z rzędowym, poczwórnie doładowanym, dieslem generującym aż 400 KM.
BMW X6
”Spokojniejsze” wersje to benzynowy model BMW X6 xDrive40i oi mocy 340 KM i BMW X6 xDrive30d z sześciocylindrowym wysokoprężnym silnikiem generującym 265 KM. Wszystkie modele nowego BMW X6 są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów Steptronic i napęd na cztery koła.
Bez żadnych dopłat klienci otrzymają adaptacyjne zawieszenie Dynamic Damper Control (opcjonalnie pneumatyczne). Do słabszych modeli zamówić można pakiet terenowy z wyborem trybu jazdy (śnieg, piasek, żwir, kamienie)
Nowe BMW X6, wzorem poprzednika produkowane będzie w Stanach Zjednoczonych w zakładach Grupy BMW w Spartanburg.