BMW zaprezentowało sportowe wersje modeli X5 i X6. Chodzi oczywiście o wersje X5 M i X6 M oraz X5 M Competition i X6 M Competition.
BMW X6 M
Wszystkie wersje napędzane są tym samym silnikiem - jednostką 4.4V8 TwinPower Turbo. W modelach X5 M i X6 M silnik ten generuje 600 KM (przy 6 tys. obr/min) oraz 750 Nm (w zakresie 1800 - 5600 obr/min).
Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej przekładni M Steptronic. W samochodach zastosowano system M xDrive oparty na międzyosiowym sprzęgle wielotarczowym. Tylny dyferencjał posiada możliwość stuprocentowej mechanicznej blokady.
BMW X5 M
W samochodach znajdziemy również sportowy układ kierowniczy M Servotronic, sportowy układ wydechowy i aktywne zawieszenie.
BMW X5 M i X6 M zachwycają osiągami. Oba modele osiągają 100 km/h w 3,9 s, a 200 km/h - w 13,5 s! Jeśli dla kogoś to za mało, może sięgnąć po wersje Competition, w której jednostka V8 generuje 625 KM. Czas sprintu do 100 km/h spada wówczas do 3,8 s, a do 200 km/h - do 13,2 s.
BMW X5 M
Prędkość maksymalna wszystkich wersji została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, jednak wybierając opcjonalny pakiet M Driver's blokadę można przesunąć na 290 km/h. Co ważne, pakiet M Driver's można zamówić zarówno do wersji Competition, jak jak "zwykłych".
W wersji Competition samochód otrzymał nie tylko mocniejszy silnik, ale również większe, 22-calowe koła na tylnej osi (X5 M i X6 M mają felgi 21-calowe), a także czarną osłonę chłodnicy, czarne lusterka czy czarne otwory wentylacyjne hamulców.
BMW X5 M i X6 M trafią do salonów w kwietniu przyszłego roku.