W Nowym Jorku Hyundai zaprezentował kolejną, siódmą już, generację modelu Sonata. Samochód od kilku tygodni oferowany jest na rodzimym, koreańskim rynku. Wersja zaprezentowana w Nowym Jorku skonfigurowana została tak, by trafić w gusta amerykańskich klientów.
Nowe auto to pojazd, który - wg europejskich standardów - zaliczyć można do segmentu D. Nadwozie mierzy niemal 4,9 m długości, prawie 1,9 m szerokości i nieco ponad 1,47 m wysokości. Biorąc pod uwagę wymiary karoserii niezbyt imponujący wydaje się być liczący 2,8 m rozstaw osi.
Przedstawiciele Hyundaia twierdzą, że konstrukcja auta "szlifowana" była na słynnym niemieckim torze Nurburgring. Testy torowe poskutkowały opracowaniem zdecydowanie mocniejszego nadwozia. Sztywność skrętna wzrosła aż o 41 procent. O 35 procent poprawiła się też odporność na zginanie stali, z której wykonano większość karoserii.
W wersji na amerykański rynek nowa Sonata występować będzie wyłącznie z benzynowymi jednostkami napędowymi. Podstawowy silnik z rodziny Theta II - ma pojemność 2,4 litra i bezpośredni wtrysk paliwa. Motor generuje moc 185 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 241 Nm. Bardziej wymagający klienci mogą się zdecydować na doładowaną jednostkę o pojemności 2,0 litra. Mniejszy, wspomagany turbosprężarką, silnik rozwija 245 KM i 352 Nm. Obie wersje - standardowo - sprzęgane będą z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. W późniejszym czasie Koreańczycy zaprezentują również nową Sonatę w wersji z napędem hybrydowym.
Lista wyposażenia standardowego nie została jeszcze skomponowana (auto trafi na rynek z początkiem lata), ale jest już pewne, że klienci będą mogli zdecydować się m.in na adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego zatrzymania czy rozbudowany system audio o mocy 400 Watt. Pojazdy przewidziane na lokalny rynek produkowane będą w amerykańskiej fabryce Hyundaia Alabama w Montgomery.
Przypominamy, że poprzednia generacja Sonaty nie była oferowana na Starym Kontynencie. W Europie samochód w 2011 roku zastąpiony został modelem i40. W tym samym czasie w Stanach zadebiutowała piąta generacja auta o tej nazwie, której celem było nawiązanie walki o klienta z niezwykle popularną za Oceanem Toyotą Camry. Nowe auto traktować można jako zapowiedź zmian, które wkrótce objąć mogą starzejącego się i40.
Jak narazie Koreańczycy milczą na temat ewentualnego importu nowej Sonaty do Europy.