Hyundai Sonata obecnej generacji debiutował w kwietniu 2019 roku równocześnie na salonie we Szanghaju i Nowym Jorku. Nie ma w tym nic dziwnego, auto sprzedawane jest głównie w Chinach i Stanach Zjednoczonych, a także oczywiście w Korei Południowej.
Hyundai Sonata po liftingu
W Europie po raz ostatni mogliśmy kupić Sonatę w 2010 roku. Wówczas model ten został zastąpiony przez i40, którego... również już nie kupimy na Starym Kontynencie, bowiem produkcję zakończono w 2017 roku. Dziś największe, dostępne w europejskich salonach Hyundaia modele to auta kompaktowe - i30 (dostępne również jako kombi) i Elantra.
Co zmieniło się w nowej Sonacie? Największe zmiany w nadwoziu dostrzeżemy z przodu, gdzie pojawił się poziomy pasek świateł łączący światła do jazdy dziennej. Natomiast główne reflektory wydzielono i umieszczono poniżej. Z tyłu zmian jest również sporo - zachowano pasek świetlny łączący światła, ale jest on w innym miejscu, a światła mają inny wzór. Inna jest klapa bagażnika i zderzak.
Hyundai Sonata po liftingu
Całość prezentuje się niewątpliwie bardzo ciekawie, podobnie zresztą niedawno zmodernizowana Elantra.
Całkowicie zmodernizowano również kabinę Sonaty. Ekran cyfrowych zegarów i systemu inforozrywki (oba mają 12,3 cala) zintegrowano, umieszczając pod jedną, lekko zakrzywioną taflą szkła.
Hyundai Sonata po liftingu
Panel sterowania klimatyzacją nadal jest fizyczny, ale całkowicie nowy, nowa jest również konsola środkowa i tunel między fotelami. Jedynie boczki drzwi pozostały bez zmian.
Hyundai nie zdradził żadnych informacji o silnikach, można więc zakładać, że tutaj żadnych zmian nie przewidziano. Czy tak będzie naprawdę, przekonamy się już 30 marca, gdy Sonata po liftingu zadebiutuje na salonie w Seulu lub tydzień później, gdy zostanie zaprezentowany na salonie w Nowym Jorku.
A dziś Sonata oferowana jest - w zależności od rynku - m.in. z silnikiem 1.6 T-GDI, 2.5 oraz z hybrydowym układem napędowym opartym o silnik 2.0.