Coraz większa liczba firm samochodowych szansę w obniżeniu emisji spalin widzi w autach hybrydowych z możliwością ładowania z sieci elektrycznej
Do producentów, którzy już wkrótce zaoferują taki pojazd w salonach dołącza właśnie Hyundai.
[Hyundai Sonata] Plug-in Hybrid
Na salonie w Detroit koreański koncern zaprezentował model Sonata Plug-in Hybrid. To pierwszy tego typu (PHEV, czyli pojazd o napędzie hybrydowym z możliwością ładowania z gniazdka, Plug-in Hybrid Electric Vehicle) w historii firmy.
Samochód wyposażono baterię polimerową o pojemności 9,8 kWh, czyli pięć razy większą niż w Sonacie Hybrid (która debiutowała latem zeszłego roku). Dzięki niej zasięg pojazdu w trybie elektrycznym ma wynosić nawet 35 km.
[Hyundai Sonata] Plug-in Hybrid
Sonata Plug-In Hybrid wyposażona jest w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz silnik elektryczny o mocy 50 kW (o 32 proc. mocniejszy niż "zwykłej" Sonacie Hybrid). Silnik ten wspomaga spalinową jednostkę 2.0 GDI (zasilana benzyną, z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Maksymalna moc obu silników to 202 KM. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 5,9 l/100 km.
Na razie nie wiadomo, czy Hyundai Sonata Plug-in Hybrid trafi do Europy. Polityka Hyundaia w tym względzie jest dość dziwna. W Polsce nieco większa od i40 Sonata nie jest oferowana, ale można kupić np. znacznie większego od Sonaty Genesisa.