Nowa Toyota Yaris zdobyła tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2021. Auto zwyciężyło głosami jury składającego się z 59 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów Europy. Czwarty model Yarisa powtórzył sukces sprzed 21 lat, kiedy to zupełnie nowy Yaris pierwszej generacji - następca modelu Starlet - wygrał w konkursie European Car of the Year 2000.
Yaris zdobyła w sumie 266 punktów. Drugie miejsce zdobył nowy - elektryczny - Fiat 500 zdobywając 240 punktów. Ostatni stopień podium - z wynikiem 239 punktów - przypadł w udziale Cuprze Formentor.
Czwarte miejsce zdobył elektryczny Volkswagen ID.3 (224 punkty). Piąta była nowa Skoda Octavia (199 punktów). Szósta pozycja przypadła dla Land Rovera Defendera (164 punkty). Ostatnim z finalistów został Citroen C4 (143 punkty).
Zwycięzca konkursu European Car of the Year 2021 został ogłoszony tuż po tym, jak Yaris zdobył pozycję najpopularniejszego samochodu w Europie – po raz pierwszy w swojej historii. W styczniu miejski hatchback Toyoty zanotował ponad 18 000 rejestracji. To sygnał, że europejscy kierowcy zgadzają się z werdyktem jury European Car of the Year 2021.
Konkurs European Car of the Year jest organizowany od 1964 roku. W jego jury zasiada 59 doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 europejskich krajów, w tym dwóch dziennikarzy z Polski. Co roku międzynarodowe grono ekspertów ocenia modele, które pojawiły się na europejskim rynku w minionym roku, i wybiera spośród nich najlepszy samochód. W tym roku w konkursie wzięło udział 29 nowych modeli. Konkurs jest organizowany przez dziewięć prestiżowych europejskich czasopism motoryzacyjnych.
Toyota trzykrotnie zwyciężyła w konkursie European Car of the Year. Yaris zdobył tę najbardziej prestiżową nagrodę w Europie w 2000 i 2021 roku, zaś w 2005 roku wygrał hybrydowy Prius drugiej generacji.
Nowy Yaris zadebiutował w Europie w ubiegłym roku, wprowadzając do segmentu pełny napęd hybrydowy czwartej generacji oraz najbardziej rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyoty. Czwarta generacja tego na wskroś europejskiego modelu została zaprojektowana na modułowej platformie GA-B z serii TNGA.