chceauto.pl
x

Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM

Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
5 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
796 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
51 KM
0-100 km/h
16.9 s.
V max
144 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
94 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
24.7%
Średni przebieg
63 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
104 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
7.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
19 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
18.6 s.
Prędkość maksymalna
131 km/h

Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM

Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM

Chevrolet Matiz

Pierwsze Matizy (składane z koreańskich części) wyjechały z fabryki na Żeraniu w 1998 roku. Samochód docelowo zastąpić miał mocno już opatrzone Tico, które na dodatek miewało problemy korozją i dramatycznie niskim poziomem bezpieczeństwa. Nowe auto godnie zastąpiło swojego poprzednika - zgodnie ze sprawdzoną koncepcją zafundowano mu pięciodrzwiowe nadwozie (projektu Giuggiaro) oraz znany z Tico, trzycylindrowy silnik, którego moc podniesiono do 52 KM. Poprawiono również poziom bezpieczeństwa, w testach euroNCAP samochód uzyskał ogólną ocenę trzech gwiazdek. Po upadku marki Daewoo Matiz produkowany był również pod nazwą Chevrolet Matiz. W 2005 roku, kiedy samochód przeszedł gruntowną modernizację (dodano również 1,0 litrowy czterocylindrowy silnik) model przemianowany został na Matiz II.
Auto to idealna propozycja dla młodego kierowcy lub ludzi szukających miejskiego środka transportu. Części są tanie i łatwo dostępne, nie powinniśmy również zbyt dużo ich potrzebować (konstrukcja jest raczej bezawaryjna, czasami posłuszeństwa odmawiają jedynie elementy zawieszenia - łożyska kół a także moduły zapłonowe). Na plus zaliczyć należy wysoką pozycję za kierownicą, dzięki czemu parkowanie jest niezwykle łatwe. Wadą, podobnie, jak w przypadku innych małych samochodów, jest raczej ciasne i głośne wnętrze. Uwaga - podobnie, jak w przypadku Tico ślady rdzy na karoserii nie zawsze są dowodem wypadkowej przeszłości. Jakość niektórych elementów blacharskich nie była najwyższa. Na szczęście ich ceny są bardzo przystępne.


Chevrolet Matiz I

Pierwsze Matizy (składane z koreańskich części) - wówczas pod nazwą Daewoo - wyjechały z fabryki na Żeraniu w 1998 roku. Samochód docelowo zastąpić miał mocno już opatrzone Tico, które na dodatek miewało problemy korozją i dramatycznie niskim poziomem bezpieczeństwa. Nowe auto godnie zastąpiło swojego poprzednika - zgodnie ze sprawdzoną koncepcją zafundowano mu pięciodrzwiowe nadwozie (projektu Giuggiaro) oraz znany z Tico, trzycylindrowy silnik, którego moc podniesiono do 52 KM. Poprawiono również poziom bezpieczeństwa, w testach EuroNCAP samochód uzyskał ogólną ocenę trzech gwiazdek.

Samochód produkowano jako Daewoo/Chevrolet Matiz do 2004 roku. Następnie produkcję kontynuowano, a auto sprzedawano jako FSO Matiz. Ostatnie samochody opuściły żerańska fabrykę w 2007 roku.

Auto to idealna propozycja dla młodego kierowcy lub ludzi szukających miejskiego środka transportu. Części są tanie i łatwo dostępne, nie powinniśmy również zbyt dużo ich potrzebować (konstrukcja jest raczej bezawaryjna, czasami posłuszeństwa odmawiają jedynie elementy zawieszenia - łożyska kół - lub elektryka - moduły zapłonowe. Na plus zaliczyć należy wysoką pozycję za kierownicą, dzięki czemu parkowanie jest niezwykle łatwe. Wadą, podobnie, jak w przypadku innych małych samochodów, jest raczej ciasne i głośne wnętrze. Uwaga - podobnie, jak w przypadku Tico ślady rdzy na karoserii nie zawsze są dowodem wypadkowej przeszłości. Jakość niektórych elementów blacharskich nie była najwyższa. Na szczęście ich ceny są bardzo przystępne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-09

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    A może Chevroleta? Jest dobry i tani2011-07-14Najlepsze auta miejskie wg Brytyjczyków2012-06-03TUV 2014. Tych aut raczej unikaj!2013-12-09

    Chevrolet Matiz CRASHTEST

    Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Fiat Panda

    Fiat Panda

    1.1 54 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    FSO Matiz

    FSO Matiz

    800 52 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Chevrolet Spark

    Chevrolet Spark

    0.8 52 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Chevrolet Matiz I 0.8 51 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS