Na salonie w Los Angeles Chrysler zaprezentował model 300 po liftingu.
Chrysler 300
Przypomnijmy, że model ten dostępny jest na rynku od 2011 roku - oficjalnie jako druga generacja. Problem w tym, że tak naprawdę jest to auto po głębokim liftingu, które technicznie opiera się na rozwiązaniach technicznych Mercedesa, stosowanych w okresie gdy Daimler z Chryslerem tworzyły alians... Płyta podłogowa obu generacji Chryslera 300 to hybryda rozwiązań znanych jeszcze z Mercedesów W220 i W211!
Chrysler 300
Obecny lifting okazał się bardzo subtelny. Z przodu powiększono osłonę chłodnicy, jest to zabieg stosowany obecnie przez wszystkich producentów. Zmieniono również kształt świateł i zderzaków dzięki czemu model 300 nawiązuje do mniejszego - 200.
Chrysler 300
Więcej nowości znajdziemy we wnętrzu. Przede wszystkim Chrysler przejął wnętrze z Lancii Thema (przypomnijmy, że Thema to nic innego jak Chrysler 300 w wersji europejskiej, oba modele różnią się silnikami oraz - do tej pory - wnętrzem), co oznacza znacznie lepsze materiały i bogatsze wyposażenie. Pojawiły się dwa ekrany: jeden o średnicy 7 cali umieszczony centralnie między zegarami oraz drugi dotykowy, na konsoli środkowej o średnicy 8,4 cala. Nowością jest również system infotainment Uconnet, który obejmuje m.in. pokładowe Wi-Fi.
Chrysler 300
Inne nowości techniczne to zmodyfikowany układ wspomagania kierowcy, poprawiony adaptacyjny tempomat, wprowadzono również systemy-asystentów kierowcy: ostrzegania przed kolizją czy niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.
Chrysler 300 może być napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,6 l i mocy 292 KM. Moment obrotowy (352 Nm) trafia na koła tylne za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Wersja 300S napędzana jest silnikiem HEMI V8 o pojemności 5,7 l i mocy 363 KM (moment 533 Nm).
Na rynku amerykańskim ceny Chryslera 300 zaczynają się od 32 390 dolarów.