Chrysler Sebring III 2.0 CRD 140 KM
Chrysler Sebring
Sebring coupe/cabrio
Przez wiele lat Chrysler używał nazwy sebring do oznaczania diametralnie różnych modeli. Pierwsze Sebringi pojawiły się w 1995 roku i dostępne były w dwóch wersjach nadwoziowych: jako kabriolet oraz coupe. Oba auta budowane były na podwoziach dużych sedanów segmentu E nie dziwią więc ich stosunkowo duże wymiary. Fani sportowych emocji mogą się jednak czuć rozczarowani. Duże lecz
niewysilone silniki świetnie nadają się na długie trasy, ale o dreszczyku adrenaliny raczej nie może być mowy. Również nastawy zawieszenia nie zachęcają do dynamicznego pokonywania zakrętów. Priorytetem było zapewnienie pasażerom
komfortu.
W Polsce najwięcej
problemów przysparza zawieszenie, często wymieniać trzeba wahacze czy końcówki drążków kierowniczych. Ze stanem naszych dróg niezbyt dobrze radzą sobie też
łożyska kół. Szczególną uwagę przy zakupie warto zwrócić na
stan automatycznej skrzyni biegów (najlepiej umówić się na przegląd w warsztacie wyspecjalizowanym w naprawach). Awarie tego mechanizmu zdarzają się niestety dość często, koszt naprawy może wynieść nawet 5 tysięcy złotych. Wymiany często domagają się
elastyczne łączniki wydechu (charakterystyczne buczenie, zapach spalin w kabinie). 2,5 litrowy silnik V6 pochodzi ze stajni Mitsubishi, dzięki czemu charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i bezawaryjnością.
Sebring sedan
Pod nazwą Sebring od 2001 roku sprzedawano również samochód z nadwoziem typu sedan, jednak poza kilkoma detalami stylistycznymi nie jest on spokrewniony z kabrioletem i coupe. Pokaźnych rozmiarów auto zaliczane jest do segmentu E. Podobnie, jak w przypadku coupe, nadwozie zaprojektowano tak, by zapewnić pasażerom wysoki komfort jazdy, na szczęście samochód dość pewnie zachowuje się przy tym w zakrętach.
Sebring cieszy się też opinią samochodu, który nie sprawia zbyt wielkich problemów eksploatacyjnych.
Niewielkie usterki elektroniki to dziś standard we wszystkich samochodach, podobnie jak
przyspieszone zużycie wahaczy i drążków kierowniczych (na polskich drogach).
Chrysler Sebring III
Trzecia generacja Sebringa stylistycznie nawiązywać miała do modelu Crossfire, co dostrzec można głównie w kształtach przedniej części nadwozia. Auto - tak jak poprzednik - oferowane było w wersji sedan i kabriolet. Przyczyną niewielkiej popularności w Europie jest brak wśród jednostek napędowych silnika Diesla i kiepska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Akceptując te dwie cechy otrzymamy wygodny i dobrze wyposażony samochód za kwotę niższą niż w przypadku klasowej konkurencji ze Starego Kontynentu. Również w tym przypadku najczęściej doglądać trzeba zawieszenie, czasami figle płata instalacja elektryczna. Ogólnie samochód ma jednak opinię stosunkowo niezawodnego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-25